Co jsou pracovní sešity Kuliferda?

Co jsou pracovní sešity Kuliferda?
KuliFerda představuje řadu šesti pracovních sešitů, přičemž každý je zastřešen jedním tématem. Přehled témat dáváme k dispozici dopředu, což pedagogům umožňuje propojit KuliFerdu se svým třídním vzdělávacím programem. Pracovní sešity jsou určeny pro celoroční práci dětí ve věku 5–7 let a obsahují pracovní listy zaměřené na klíčové oblasti školní připravenosti.

Vedle často procvičovaných oblastí, jako je grafomotorika, všeobecné znalosti či předmatematické dovednosti, nezapomíná na rozvoj zrakového a sluchového vnímání (důležité složky pro úspěšné zvládnutí čtení a psaní), na logické myšlení ani na sociální a emoční zralost. Děti jsou k práci motivovány různorodými úkoly a odbornými ilustracemi, které vznikají pod záštitou doc. Barbary Šalamounové, M.A., vedoucí ateliéru Komiks a ilustrace pro děti na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara při Západočeské univerzitě v Plzni. Náročnost úkolů se v jednotlivých číslech zvyšuje. Paní učitelky spolu s předplatným získají ke každému číslu KuliFerdy metodickou kartu, která obsahuje jednak metodické pokyny pro práci s jednotlivými pracovními listy, tak rozšiřující náměty, nápady a doprovodné aktivity pro práci s dětmi; evaluační záznamový arch, pomocí kterého mohou sledovat jak individuální pokrok dětí, tak vývoj celé třídy. Podrobněji o bonusech na www.kuliferda.raabe.cz.

 

Pracovní sešity Kuliferda rodičům nabízí možnost sledovat individuální pokroky dítěte, pedagogům v MŠ kromě toho i vývoj celé třídy v jednotlivých oblastech. Nabízí možnost propojení s TVP a obsahují vyjímatelné pracovní listy pro aktivity na doma. Sešity Kuliferda podporují jak individuální, tak společnou práci dětí. Umožňují dětem objevovat svět a připravit je hravou formou na školu. Zastřešují všechny vzdělávací oblasti RVP PV s důrazem na specifické dovednosti a připravenost budoucího školáka.

 

V současnosti pracuje se sešity řada MŠ i rodičů, práci s nimi doporučují i odborníci:

 

„Sešity jsou přehledně rozdělené do šesti podoblastí. Srozumitelné a návodné zadání umožní každému rodiči zjistit, které oblasti dítě zvládá s přehledem a na které je potřeba se zaměřit. Rodič se dozví, co má u dítěte sledovat a jakým způsobem ho nadále rozvíjet. Výtvarné ztvárnění je velmi zdařilé a dětem se líbí.

Sešity navíc nabízí příležitost ke vzájemné komunikaci a bližšímu porozumění mezi rodičem a dítětem."

Petra Ristić, učitelka
FMŠ Sluníčko pod střechou, Praha

 

„Předškolní věk je pro dítě obdobím her. Při hře dítě poznává svět, rozvíjí své schopnosti, dovednosti a znalosti, učí se spolupracovat, učí se respektovat pravidla. Zažívá pocity úspěchu i neúspěchu, učí se vyhrávat i prohrávat a nevzdávat se. Společná hra s rodiči podporuje a rozvíjí vzájemné vztahy a důvěru mezi dítětem a rodiči. Předškolní příprava by měla probíhat formou hry v příjemné a klidné atmosféře. Je vhodné střídat aktivity, které již dítě dobře zvládá s těmi, které zvládá s obtížemi, a tím předcházet únavě a pocitům neúspěchu a selhání. Rodiče by měli být při řešení úkolů dítěti oporou, měli by dítě povzbuzovat a chválit ho, posilovat jeho sebedůvěru, měli by pomoci dítěti zvládnout neúspěch, naučit ho pracovat s chybami a v případě potřeby pomoci dítěti najít řešení. Vždy je nutné přizpůsobit formu přípravy aktuální situaci a individuálním schopnostem dítěte. Rodiče by měli zajistit, aby byla příprava do školy pro ně i pro dítě radostí, nikoli nepříjemnou povinností.

Myslím, že by tyto pracovní sešity mohly mít u rodičů i dětí úspěch - jsou jednoduché, názorné a práce s nimi je popsána velmi srozumitelně, také se domnívám, že pro řadu rodičů budou inspirací k další práci s dětmi."

Mgr. Jana Nováčková, psycholog
ZŠ Stará Boleslav

 

"Sada pracovních sešitů KuliFerda a jeho svět jsou výbornou pomůckou pro rodiče, kteří si chtějí ověřit, zda jejich dítě ovládá dovednosti, schopnosti a znalosti uvedené v Desateru pro rodiče dětí předškolního věku vydaného MŠMT“.

 

"V šesti pracovních sešitech KuliFerda a jeho svět najdeme veškeré informace o schopnostech, dovednostech i vědomostech, které by dítě mělo zvládat před vstupem do školy. Dítě, které postupně zvládne jednotlivé kroky, nebude mít v 1. třídě žádné výrazné problémy."

Mgr. Hana Pilnáčková a Mgr. Tereza Šrédlová
učitelky 1. stupně ZŠ Dobřany u Plzně

 

"Na této řadě pracovních sešitů oceňuji koncepci a výbornou metodickou úroveň. Vhodné je řazení témat do sešitů (motorika, smysly, myšlení, řeč, paměť, znalosti). Výbornou výtvarnou úroveň doplňuje jazyk srozumitelný pro laiky, kterými jsou rodiče a další příbuzní. Autorky používají vhodné formulace, které nezahlcují odbornými výrazy. Výborné je rovněž opakování desatera v každém sešitě a zachování stejné struktury ve všech číslech. Velmi vítám formát pracovních sešitů, rodiče a děti jsou zvyklí s ním pracovat. Je možné do něj kreslit, skvělé jsou omalovánky jako motivace odměnou za výkon“.

Mgr. Radomír Juřička, speciální pedagog
Národní ústav pro vzdělávání

 

Chcete se dozvědět více informací o pracovních sešitech Kuliferda?

Podívejte se na naše stránky: http://kuliferda.raabe.cz/. Naleznete tam také další hodnocení a doporučení od odborníků: http://kuliferda.raabe.cz/pracovni-sesity/odbornici-doporucuji/.

 

Mohlo by vás zajímat

 

Školní zralost a její diagnostikaRozumím sobě, poznávám ostatníČinnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání

Úsměv a smích jako nástroj komunikace

Pacienti nebo klienti jsou citliví na mimoslovní komunikaci. Výraz tváře a držení těla zdravotníka nebo sociálního pracovníka…

Cvičíme s (před)školními dětmi – aktivity ve třídě, družině i tělocvičně

I když nám teď školní zahrada či venkovní prostory obecně neposkytují tolik možností, co dělat, hýbat se můžeme – uvnitř!…

Jak vyjednávat s rodiči problémových žáků?

Učitel učí a vychovává. To si myslíme všichni, ale je to opravdu tak? Vykonává učitel pouze tyto činnosti? Nikoli! Spektrum…

Metody práce s rýmy a obrázky, které předškoláka budou bavit

Jaké aktivity děti správným způsobem rozmluví? Jak děti bavit a zároveň s nimi řeč trénovat? A co všechno lze…

Jak koučovat žáka? Naučme ho myslet a hledejme řešení!

"Koučování se týká pochopení myšlení. Díky koučování můžeme kultivovat jak sama sebe, tak hlavně žáky ve třídě. Pokud koučujeme…

Náměty na tvořivé aktivity - jablíčka

Přinášíme Vám inspiraci na zajímavé činnosti a aktivity, tentokrát související s jablky. Autorkou všech aktivit…

Svědek nehody - dopravní výchova na 2. stupni ZŠ

V článku jsou žákům předloženy dilema-situace, kdy se hlavní hrdina rozhoduje, jak vzniklou situaci řešit. Jedná se o situace,…

Den české státnosti - hry a aktivity v MŠ

Svátek svatého Václava je v mateřské škole zasazen do doby, kdy se dokončuje adaptace dětí, které nastoupily v září.…

Podzimní náměty na tvořivé a dramatické činnosti (nejen) v předškolním vzdělávání

Zabarvené listy, studená rána, sílící vítr, déšť, ale někdy i stále ještě hřejivé sluníčko. Je tu podzim! Proto Vám přinášíme…

KuliFerda inspiruje - podzimní aktivity pro předškoláky

Pracovní sešity KuliFerda již 8. rokem pomáhají připravovat předškoláky na zápis a vstup do školy. Součástí sady pracovních…

Prevence vztahů ve třídě aneb jak hned na začátku školního roku zapracovat na dobrém třídním kolektivu

Prevence vztahů ve třídě aneb jak hned na začátku školního roku zapracovat na dobrém třídním kolektivu

V tomto článku přinášíme učitelům konkrétní rady a tipy, jak budovat dobré vztahy ve třídě už od začátku školního roku.…

Tipy na seznamovací hry na začátek školního roku (nejen) v mateřské škole

Začátek školního roku bývá nejen pro předškoláky velkou životní událostí. Nové prostředí, nová pravidla a hlavně noví…

Rozvíjíme manuální zručnost dětí: Papírové obláčky

Aktivitu z publikace Rozvíjíme dovednosti hrubé a jemné motoriky dětí můžeme zařadit například na jaře či na podzim,…

Rozvoj gramotností na 1. stupni ZŠ: Hledáme draka

Ukázka z publikace Není drak jako drak je zaměřena na procvičení základních útvarů v rovině a pojmů, které…

Dnešním dětem chybí manuální zručnost

Jak upozorňují mnozí učitelé základních škol, ale i středních odborných škol a učilišť, v posledních letech…

Rozvoj gramotností na 1. stupni ZŠ: Drak

Vyzkoušejte si ukázku z publikace Není drak jako drak, která je zaměřena na práci s literárním textem – básní. Jsou…

Uvedení asistenta do chodu mateřské školy - jak na to?

Podle statistik ministerstva školství jen mezi lety 2016 a 2017 vzrostl počet asistentů pedagoga v mateřských školách…

Jak na výuku žáka-cizince očima zkušené pedagožky

V Raabe stále přemýšlíme, jak pedagogům ulehčit jejich práci. A protože práce s žákem-cizincem je velmi náročná,…

Školní třída se žákem s SVP - adaptace žáka s SVP v kolektivu

To, jak je žák začleněn do kolektivu školní třídy, je třeba sledovat průběžně. Využívat lze pozorování (i o přestávkách),…

Školní třída se žákem s SVP - příprava třídního kolektivu

Třída musí být na přijetí spolužáka/spolužačky připravena ve smyslu: „Je normální být různí.“

5 letních aktivit, kterými u předškoláků zabodujete!

Stejně jako v jiných ročních obdobích, i v létě Vás zásobujeme množstvím nápadů a inspirace nejen pro…

Školní třída se žákem s SVP - prvotní příprava na příchod žáka s podpůrnými opatřeními

Předpokladem pro příznivé začlenění žáka se speciálně vzdělávacími potřebami jsou respektující postoje všech pedagogů, včetně…

Jak rozumět pojmům připravenost a zralost na školní docházku?

Pro každé dítě, ale i celou jeho rodinu je vstup do základní školy velmi důležitým životním mezníkem. Jak rozumět některým…

Máte tak kvalitní školu, jak kvalitní máte učitele

A jak vypadá „produkt“ kvalitního učitele? Je to žák slušně vychovaný? Je to chytrý žák? Je to žák s dobrými známkami?…

Letní aktivity pro předškoláky - mravenci

V létě je spousta možností, co s dětmi dělat. Co se třeba poučit o zajímavém životě mravenců? Přinášíme Vám inspiraci…

Naučte žáky tvořivé práci s textem!

Kreativita, sociální a emoční inteligence jsou dnes důležitými a v praxi široce uplatnitelnými schopnostmi.…

Tematický blok Voda kolem nás - 3. část

Tematický blok jakéhokoli environmentálního obsahu dává dětem mnoho možností poznání a rozvoje. Vede děti k vytváření…

Autodiagnostika učitele – jak učitel hodnotí sám sebe

Autodiagnostika je proces, při němž učitel hodnotí své profesní působení. Dá se předpokládat, že ji provádí prakticky každý…

Tematický blok Voda kolem nás - 2. část

Tematický blok jakéhokoli environmentálního obsahu dává dětem mnoho možností poznání a rozvoje. Vede děti k vytváření…

Učitel v roli diagnostika

Každý učitel je svébytnou osobností. Je jedinečnou osobností. Zjistilo se, že i přesto je možné u určitých skupin…

aktuality e-mailem

AKTUALITY
do e-mailu
ZDARMA

Odborné články a pozvánky na konference nebo semináře, nové informace o našich projektech.


Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním os. údajů dle zákona. 

Napište nám

Napište tento kód: 9155

Volejte601 543 150
Zobrazuji stranu 1 z 8
Starší článkyPoslední stránka