MŠMT ČR vyhlašuje dotační program "Podpora aktivit integrace cizinců na území ČR v roce 2018"

MŠMT ČR vyhlašuje dotační program "Podpora aktivit integrace cizinců na území ČR v roce 2018"
Podporovány jsou projekty zaměřené zejména na zvyšování úspěšnosti dětí a žáků-cizinců v předškolním a základním vzdělávání, na integrační mimoškolní vzdělávací aktivity, zvyšování efektivity vzdělávání v oblasti českého jazyka, odstraňování kulturních bariér, zvyšování kompetencí odborných pracovníků v oblasti vzdělávání dětí a žáků-cizinců a na podporu spolupráce rodiny a školy. Program není určen na přímou výuku českého jazyka v základních a mateřských školách.

VYHLÁŠENÍ DOTAČNÍHO PROGRAMU PODPORA AKTIVIT INTEGRACE CIZINCŮ NA ÚZEMÍ ČR V ROCE 2018 na webu MŠMT zde (včetně dokumentů ke stažení).

Vybíráme z dokumentu Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje na období od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2018 dotační program „Podpora aktivit integrace cizinců na území ČR v roce 2018“ (Č. j.: MSMT-29765/2017-2):

 

Účel dotace

Účelem podpory v dotačním programu je přispět k snazší integraci dětí a žáků-cizinců do české společnosti prostřednictvím projektů zaměřených na zvyšování úspěšnosti dětí a žáků-cizinců v předškolním a základním vzdělávání, zvyšování efektivity vzdělávání v oblasti českého jazyka, integrační volnočasové aktivity, odstraňování kulturních bariér, zvyšování kompetencí odborných pracovníků v oblasti vzdělávání dětí a žáků-cizinců a podporu spolupráce rodiny a školy.

Dotaci lze žádat na rozvoj vhodných projektových aktivit, včetně personálního zajištění, metodické podpory pedagogických pracovníků a materiálního vybavení, které přispívají k naplňování cílů programu.

Dotaci nelze žádat na aktivity, které jsou součástí běžné vzdělávací činnosti školy, ani na přímou výuku českého jazyka v mateřské a základní škole.

Dotaci lze žádat na některou z níže uvedených tematických oblastí, které se mohou vzájemně prolínat:

  • a. Tvorba vzdělávacích programů a výukových metod přizpůsobených individuálním vzdělávacím potřebám dětí a žáků-cizinců,
  • b. Tvorba metodických a výukových materiálů a učebních pomůcek pro pedagogické pracovníky,
  • c. Zvyšování úspěšnosti dětí a žáků-cizinců v předškolním a základním vzdělávání,
  • d. Integrační mimoškolní volnočasové aktivity, například sportovní, kulturní, umělecké či společenské,
  • e. Zvyšování kompetencí odborných pedagogických i nepedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání dětí a žáků-cizinců,
  • f. Podpora spolupráce rodiny a školy v oblasti vzdělávání dětí a žáků-cizinců.

 

Oprávněný žadatel

Žadateli o dotaci v rámci tohoto programu mohou být právnické osoby vykonávající činnost školy nebo školského zařízení zařazených v rejstříku škol a školských zařízení, vysoké školy a nestátní neziskové organizace (dále jen „NNO“), které se prokazatelně věnují práci s dětmi či žáky-cizinci nejméně 1 rok. V odůvodněném případě může MŠMT upustit od podmínky jednoho roku. Školy a školská zařízení, které se řídí při vzdělávání školními vzdělávacími programy, nemusí činnost prokazovat.

O dotaci nemohou žádat mateřské a základní školy na podporu přímé výuky českého jazyka, které mohou za tímto účelem žádat o podporu v rámci rozvojového programu Podpora vzdělávání cizinců ve školách.

 

Způsob podávání žádosti

Vyplněná žádost podepsaná osobou oprávněnou jednat za žadatele, včetně všech povinných příloh,se podává v listinné podobě i elektronicky, a to nejpozději do 28. 12. 2017 do 14 hod. Pro dodržení tohoto termínu je rozhodné datum na poštovním razítku, datum na razítku podatelny MŠMT, nebo datum a podpis zaměstnance oddělení základního vzdělávání. V listinné podobě bude odeslána poštou nebo osobně doručena na adresu: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, oddělení základního vzdělávání, Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1. Na obálce bude uveden název dotačního programu. Elektronicky bude žádost zaslána na adresu DP-integracecizincu@msmt.cz. V předmětu emailu bude uveden název programu. Žádosti podané po termínu nebudou posuzovány.

 

Výše dotace

Výše požadované dotace musí být minimálně 50.000,- Kč a maximálně 2.000.000,- Kč.

Dotace NNO bude poskytnuta zpravidla do 70 % celkových nákladů projektu uvedených v žádosti. V odůvodněných případech může MŠMT rozhodnout o poskytnutí dotace až do výše 100 % nákladů rozpočtu projektu.

 

Použití dotace

Projekt musí být uskutečněn v období od 1. 1. do 31. 12. 2018. V případě, že je projekt plánován jako víceletý, je nutno předložit celý projekt včetně rozpočtu dle jednotlivých let a samostatně popsat a přesně vyčíslit část, která bude realizována v roce 2018. O případnou dotaci na další roky u víceletého projektu musí žadatel pro následující kalendářní rok znovu požádat, což nezakládá povinnost MŠMT poskytnout dotaci v následujících letech.

Poskytnutá dotace může být použita jen na účely specifikované v rozhodnutí o poskytnutí dotace.

 

Co pro vás můžeme udělat my?

 

Vyberte si metodickou a praktickou podporu z našich e-shopů a využijte tak možnost doplnit si odbornou knihovnu a kvalitní pracovní sešity z naší produkce. Konkrétní návrhy publikací a pracovních sešitů najdete na samostatné straně, která je věnována podpoře projektů OP VVV.

 

VYHLÁŠENÍ DOTAČNÍHO PROGRAMU PODPORA AKTIVIT INTEGRACE CIZINCŮ NA ÚZEMÍ ČR V ROCE 2018 na webu MŠMT zde (včetně dokumentů ke stažení).

Jemná motorika – co by mělo umět předškolní dítě?

O tom, co by mělo umět předškolní dítě z jemné motoriky, píše v naší novince Rozpovídej se I. Mgr. Lucie Krejčová.…

Jak na zlobivé dítě? Desatero pro rodiče

I to nejhodnější dítě čas od času zlobí. Jak si poradit se zlobivým dítětem? Přinášíme Vám konkrétní rady a tipy přímo…

Finále prvního ročníku Pohádkového čarování se povedlo a děti si ho moc užily!

Pohádkové čarování s KuliFerdou – datum finále určeno!

Po nějaké době Vám opět přinášíme novinky ze zákulisí dětské výtvarné soutěže Pohádkové čarování s KuliFerdou, jejíž…

Aktivity na téma sousedé pro žáky na 2. stupni ZŠ

Přinášíme provázané aktivity pro žáky na 2. stupni základních škol na téma sousedé, mezilidské vztahy a vzájemné soužití:…

Děti ve škole zlobí? Co s tím má učitel dělat?

Ve speciální sérii článků Vám přinášíme ochutnávky z chystané publikace Líný učitel, která již brzy vyjde! Autor Robert…

Činnosti a aktivity na Mikuláše

Přinášíme Vám skvělé nápady a náměty na rozvíjející činnosti pro děti předškolního i mladšího školního věku, které…

Aktivita nejen k 17. listopadu: Sedm přikázání s využitím Orwellovy Farmy zvířat

17. listopad je nejen Mezinárodním dnem studenstva, ale rovněž Dnem boje za svobodu a demokracii. Připomínat si Sametovou…

Rozvíjíme schopnosti dětí pomocí podzimních aktivit: Ježek

Vážení čtenáři, předkládáme Vám opět dvě aktivity primárně pro předškolní děti inspirované podzimním obdobím. Tentokrát se…

Šablony, aneb Pomáháme vám naplňovat výzvy OP VVV

Nakladatelství Raabe připravilo přehlednou nabídku odborných publikací, které mohou ředitelé škol, školek a středisek…

Zveme Vás k Pohádkovému čarování!

Druhý ročník výtvarné soutěže Pohádkové čarování s KuliFerdou už odstartoval. Jaké je téma, jak se přihlásit a spoustu…

Tři typy pedagogického asistenta aneb aktivní pomocníci ve vzdělávacím procesu

Jaký je rozdíl mezi asistentem pedagoga, osobním asistentem a školním asistentem? Možná větší, než si myslíte! Přečtěte…

Dárky pod stromeček nadělujeme už teď!

Přemýšlíte, čím udělat na Vánoce radost sobě nebo svých blízkým? A co třeba publikacemi nebo sešity s opravdu štědrou…

Integrace… nebo tedy vlastně inkluze. In… CO?

O individualizaci ve vzdělávání, inkluzi a podobných tématech se poslední dobou hovoří často. Ale co to znamená? A kdo…

Podzimní aktivity - jablíčka

Co s dětmi dělat na podzim? Několik nápadů jsme Vám už přinesli v předchozích článcích. V tomto najdete aktivity…

Tři prasátka – pohádkou k rozvoji komunikačních schopností dětí

Cílem aktivity je poskytnout takové náměty pro práci s dětmi, které by co nejvíce podpořily rozvoj komunikačních schopností.…

Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití

Kreslení je důležitou neverbální aktivitou, ve které děti využívají grafického zobrazení k vyjádření svých poznatků,…

Podzimní náměty na tvořivé a dramatické činnosti (nejen) v předškolním vzdělávání

Zabarvené listy, studená rána, sílící vítr, déšť, ale někdy i stále ještě hřejivé sluníčko. Je tu podzim! Proto Vám…

Konference nakladatelství Pasparta: Na co se ptáte, na to odpovídáme!

 Dne 26. 10. 2017 proběhne v prostorách ČSOB na Jungmannově náměstí 767, Praha 1 konference s názvem Na co…

Jdete s dětmi na exkurzi? Tipy, jak to zvládnout na jedničku

Chození s dětmi ven je důležité pro rozšiřování jejich obzorů. Tipy, na co pamatovat a co nezapomenout v případě,…

Děti a příběhy – proč využívat příběhy (nejen) v mateřské škole

Přinášíme Vám článek s ukázkami z publikace Malé příběhy o velkých věcech, jejíž autorkou je Dana Tvrďochová.…

Činnosti a náměty pro rozvoj hudebních a tvořivých dovedností

Tento příspěvek je zaměřen na praktické tipy na činnosti pro rozvoj základních hudebních, hudebně pohybových a hudebně…

Druhý ročník Pohádkového čarování s KuliFerdou klepe na dveře

Registrace do druhého ročníku výtvarné soutěže Pohádkové čarování s KuliFerdou byla zahájena! Přečtěte si, jaké je letos…

Ing. Miloš Rathouský, odborný garant publikace Strojírenství a strojírenská výroba

Soumrak učebnic (po půl roce)

V průběhu dubna a května 2017 proběhla série odborných seminářů zaměřených na vzdělávání na středních odborných školách.…

Prevence vztahů ve třídě aneb jak hned na začátku školního roku zapracovat na dobrém třídním kolektivu

Prevence vztahů ve třídě aneb jak hned na začátku školního roku zapracovat na dobrém třídním kolektivu

V tomto článku přinášíme učitelům konkrétní rady a tipy, jak budovat dobré vztahy ve třídě už od začátku školního roku.…

Činnosti a hry venku i uvnitř k rozvíjení (nejen) přírodovědné gramotnosti

V následujícím článku Vám přinášíme tipy a náměty na hry s dětmi v mateřských školách i doma.

Děti jako svědci domácího násilí – co s tím jako (třídní) učitel, část 2.

V pokračování článku se dozvíte, co může pedagog vypozorovat z chování dítěte, jaké znaky by mohly ukazovat na to, že…

Děti jako svědci domácího násilí – co s tím jako (třídní) učitel, část 1.

Jaký je mechanismus domácího násilí? Jaké s sebou nese důsledky? Co prožívá oběť? Jaké jsou prožitky dětí v roli…

Vyšel Manuál k zavedení dietního stravování do školních jídelen

Dietní stravování bylo součástí školního stravování od jeho začátků, neboť léčebná strava ke společnému stravování neodmyslitelně…

Příprava na školu hravou formou s pracovními sešity Kuliferda

Co jsou to pracovní sešity KuliFerda? Pojďme se s nimi seznámit trochu blíže.

6 tipů, jak jako třídní učitel podporovat žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)

Třídní učitel by mohl být klíčovým pracovníkem při vzdělávání žáků s SVP a mohl by rozvíjet týmovou spolupráci při…

aktuality e-mailem

AKTUALITY
do e-mailu
ZDARMA

Odborné články a pozvánky na konference nebo semináře, nové informace o našich projektech.


Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním os. údajů dle zákona. 

Napište nám

Napište tento kód: 5114

Volejte284 028 940
Zobrazuji stranu 1 z 3
Starší článkyPoslední stránka