Pozvánka na konferenci PASPARTA: Na co se ptáte, na to odpovídáme!

Pozvánka na konferenci PASPARTA: Na co se ptáte, na to odpovídáme!
Konference s příspěvky a workshopy pro praktické využití v mateřských školách.

Dvouleté děti v mateřské škole. Jak s nimi pracovat a jak je rozvíjet? Co vše by naopak mělo zvládat dítě z mateřské školy odcházející? Jak konkrétně na logopedii u dětí v předškolním věku? To jsou jen některá z témat, která přinese tato praktická konference. Jednotlivé – na praxi zaměřené – příspěvky doplní odpolední workshopy, ve kterých se lektoři zaměří na předání zkušeností a konkrétních postupů při rozvoji v oblastech komunikace a sociálních dovedností. Odborná konference určená pro pedagogy mateřských škol, jejich vedoucí pracovníky, asistenty pedagoga, psychology, rodiče a další zainteresovanou veřejnost.

 

Program odborné konference

 

9:00 – 9:05 – Zahájení

 

9:05 – 9:45 – Dvouleté děti v mateřské škole – jak na to? Přednášející a obsah příspěvku budou upřesněny.

 

9:45 – 10:30 – Dítě v posledním roce mateřské školy – na co se zaměřit, co rozvíjet a jak to rozvíjet

(Mgr. Ivana Vlková – speciální pedagožka se zaměřením na percepčně motorickou připravenost, školní zralost a včasnou diagnostiku nerovnoměrného psychomotorického vývoje u dětí)

Již v předškolním věku mohou pedagogové i rodiče zásadně ovlivnit školní úspešnost dítěte. Děje se tak, pokud vědí, které oblasti vývoje jsou pro úspěšné zvládnutí čtení, psaní a počítání potřeba rozvíjet. Proč děti, které nelezly, nerady kreslí, „tabletové“ děti toho zase tolik neřeknou a ty, co tápou v prostorové orientaci, se pak perou s některými písmenky a obtížněji čtou? V rámci tohoto příspěvku se pokusíme společně najít klíč k zábavným aktivitám, hrám a činnostem, které pomohou z předškolního dítěte vytvořit zvídavého a šťastného prvňáčka.

 

Přestávka

 

11:00 – 11:45 – Otázky individualizace v rámci mateřské školy

(Bc. Diana Roubová – ředitelka MŠ a ZŠ v Kadani)

Příspěvek se zabývá otázkou individualizace vzdělávání v rámci běžné mateřské školy. Ukáže jednotlivé možnosti individualizace a na konkrétní formy práce a postupy, které individualizované vzdělávání umožnují. Zaměří se také na programy, které prostřednictvím tematické výuky nabízí podporu a rozvoj individuálních potřeb, stylu učení, typu inteligence, zájmu a zkušeností jednotlivých dětí.

 

11:45–12:30 – Jak rozvíjet jazykové schopnosti u předškolních (Alena Netolická, BSc. (Hons.), M.H.Sc. – Vystudovala obor psychologie a program logopedie na lékařské fakultě University Toronto. Mezi její klientelu patří mimo jiné vícejazyčné děti, pracuje také jako poradkyně rané péče v NAUTIS, z.ú.)

Jak rozvíjet jazykové schopnost u předškolních dětí? Jak si mohu jako učitel udělat screening pro poruchy jazyka a řeči? Jak rozvíjet jazykové schopnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem? To jsou některé z otázek, na které se v příspěvku se pokusíme odpovědět.

 

Přestávka na oběd

 

13:30–15:00 – Dva oddělené workshopy podle výběru účastníka Workshop I. Aby nám děti lépe rozuměly – jak podpořit komunikaci v mateřské škole u dětí běžných i u těch s SVP?

(Mgr. H. Zobačová – speciální pedagožka, poradkyně Střediska včasné intervence NAUTIS, z.ú.)

Workshop je zaměřen na rozvoj a podporu komunikace a její optimální nastavení u běžných dětí i u těch, které mají nějaký deficit v oblasti komunikace a porozumění. Zaměříme se na pomoc v orientaci, pochopení a přijetí organizace času a prostoru ve třídě. Vysvětlíme si základy strukturovaného učení, jeho převedení do praxe a každodenní reality života třídy a jeho široké využití pro všechny děti ve třídě.

 

Workshop II. Rozkreslené písničky a jejich využití při práci s dětmi

(Mgr. Dana Cejpková – spoluzakladatelka integrační mateřské školy při NAUTIS, z.ú.)

Workshop se zaměří na práci s rozkreslenými známými básničkami a písničkami. Tato forma využívá vizualizaci, strukturalizaci a rytmizaci slov pro lepší pochopení jejich významu. Účastníci kurzu se naučí používat již rozkreslené básnicky, ale také se naučí vytvořit si k říkance obrazový doprovod samostatně.
Chybět nebudou ani videoukázky z práce v kolektivu a příklady her a doplňkových cvičení s básničkami. Pomocí obrázku tak budete moci efektivněji učit děti z cizojazyčného prostředí, děti s dysfázií, ADHD či poruchou autistického spektra.

 

Důležité informace

 

Termín: 26. 10. 2017

Místo: Prostory CSOB, Jungmannovo nám. 767, Praha 1

Cena: 1 090 Kč – při zaslání objednávky do 10. 9. 2017, 1 390 Kč – při zaslání objednávky po 10. 9. 2017

Registrace: http://www.pasparta.cz/e-shop/seminare-konference/na-co-se-ptate-na-to-odpovidame

 

Během konference je zajištěno občerstvení, oběd není součástí akce. Změna programu vyhrazena.

 

Publikace nakladatelství Pasparta, semináře a další konference objednávejte na www.pasparta.cz.

Podzimní aktivity - jablíčka

Co s dětmi dělat na podzim? Několik nápadů jsme Vám už přinesli v předchozích článcích. V tomto najdete aktivity…

Tři prasátka – pohádkou k rozvoji komunikačních schopností dětí

Cílem aktivity je poskytnout takové náměty pro práci s dětmi, které by co nejvíce podpořily rozvoj komunikačních schopností.…

Ke dni učitelů: Jak předcházet rizikovým situacím a jak získat autoritu?

Ke dni učitelů 5. 10. Vám přinášíme článek věnovaný právě jim. Dozvíte se například, jak předcházet rizikovým situacím, nebo…

Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití

Kreslení je důležitou neverbální aktivitou, ve které děti využívají grafického zobrazení k vyjádření svých poznatků,…

Praktické náměty na tvořivé a dramatické činnosti (nejen) v předškolním vzdělávání

První zabarvené listy, studená rána, sílící vítr, déšť, ale i stále ještě hřejivé sluníčko. Podzim je tu, přestože se…

Konference nakladatelství Pasparta: Na co se ptáte, na to odpovídáme!

 Dne 26. 10. 2017 proběhne v prostorách ČSOB na Jungmannově náměstí 767, Praha 1 konference s názvem Na co…

Jdete s dětmi na exkurzi? Tipy, jak to zvládnout na jedničku

Chození s dětmi ven je důležité pro rozšiřování jejich obzorů. Tipy, na co pamatovat a co nezapomenout v případě,…

Děti a příběhy – proč využívat příběhy (nejen) v mateřské škole

Přinášíme Vám článek s ukázkami z publikace Malé příběhy o velkých věcech, jejíž autorkou je Dana Tvrďochová.…

Činnosti a náměty pro rozvoj hudebních a tvořivých dovedností

Tento příspěvek je zaměřen na praktické tipy na činnosti pro rozvoj základních hudebních, hudebně pohybových a hudebně…

Druhý ročník Pohádkového čarování s KuliFerdou klepe na dveře

Registrace do druhého ročníku výtvarné soutěže Pohádkové čarování s KuliFerdou byla zahájena! Přečtěte si, jaké je letos…

Ing. Miloš Rathouský, odborný garant publikace Strojírenství a strojírenská výroba

Soumrak učebnic (po půl roce)

V průběhu dubna a května 2017 proběhla série odborných seminářů zaměřených na vzdělávání na středních odborných školách.…

Prevence vztahů ve třídě aneb jak hned na začátku školního roku zapracovat na dobrém třídním kolektivu

Prevence vztahů ve třídě aneb jak hned na začátku školního roku zapracovat na dobrém třídním kolektivu

V tomto článku přinášíme učitelům konkrétní rady a tipy, jak budovat dobré vztahy ve třídě už od začátku školního roku.…

Činnosti a hry venku i uvnitř k rozvíjení (nejen) přírodovědné gramotnosti

V následujícím článku Vám přinášíme tipy a náměty na hry s dětmi v mateřských školách i doma.

Děti jako svědci domácího násilí – co s tím jako (třídní) učitel, část 2.

V pokračování článku se dozvíte, co může pedagog vypozorovat z chování dítěte, jaké znaky by mohly ukazovat na to, že…

Děti jako svědci domácího násilí – co s tím jako (třídní) učitel, část 1.

Jaký je mechanismus domácího násilí? Jaké s sebou nese důsledky? Co prožívá oběť? Jaké jsou prožitky dětí v roli…

Vyšel Manuál k zavedení dietního stravování do školních jídelen

Dietní stravování bylo součástí školního stravování od jeho začátků, neboť léčebná strava ke společnému stravování neodmyslitelně…

Příprava na školu hravou formou s pracovními sešity Kuliferda

Co jsou to pracovní sešity KuliFerda? Pojďme se s nimi seznámit trochu blíže.

6 tipů, jak jako třídní učitel podporovat žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)

Třídní učitel by mohl být klíčovým pracovníkem při vzdělávání žáků s SVP a mohl by rozvíjet týmovou spolupráci při…

Mimoškolní akce - rady z Výběru ze školské legislativy

Několik užitečných rad pro organizaci školních výletů a škol(ek) v přírodě.

autorka knihy Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, Hana Splavcová

Dvouletí a předškolní vzdělávání?

Přinášíme rozhovor s Hanou Splavcovou, spoluautorkou úspěšných publikací Dvouleté děti v předškolním vzdělávání.…

Pozvánka na konferenci PASPARTA: Zamotaná hlava II

Odborná konference určená pro asistenty pedagoga, vedení škol a další zájemce: Zamotaná hlava II., aneb další příspěvky…

Dietní stravování ve škole – dlouhá cesta se šťastným koncem?

Když se řekne školní jídelna, nám dospělým se často vybaví knedlíky či rýže s UHO (univerzální hnědá omáčka) a blíže…

Jak hovořit ve školce o sociálních rozdílech? Praktické tipy a náměty

S nástupem dětí do mateřské školy se pro ně mění spousta věcí. Především se socializují v rámci třídy, musí se naučit…

Nakladatelství Raabe na jaře pořádalo semináře pro učitele mateřských a středních odborných škol

V průběhu měsíců dubna a května nakladatelství Raabe uspořádalo celkem pět seminářů pro pedagogy mateřských škol a pedagogy…

Jak se stát dobrým koučem?

Na to odpovídá Jiří Bréda, autor populární publikace Učitel jako kouč, která vyšla v Nakladatelství Raabe v samostatné…

Jak vybrat vhodné písně pro děti?

21. 6. je Světový den hudby. Ideální příležitost si s dětmi zazpívat nějakou písničku, nebo je nějakou naučit. Ale jakou?…

Metody práce s textem: čtení s předvídáním

V tomto článku se zaměříme na učitele a jejich výukové metody při práci s textem.

Učitel jako vyjednavač?

Učitel učí a vychovává. To si myslíme všichni, ale je to opravdu tak? Vykonává učitel pouze tyto činnosti? Spektrum učitelských…

Co přinášejí pracovní sešity KuliFerda?

Pracovní sešity jsou určeny pro celoroční práci dětí ve věku 5–7 let a obsahují pracovní listy zaměřené na klíčové oblasti…

Jak rozumět pojmům připravenost a zralost na školní docházku?

Pro každé dítě, ale i celou jeho rodinu je vstup do základní školy velmi důležitým životním mezníkem. Jak rozumět některým…

aktuality e-mailem

AKTUALITY
do e-mailu
ZDARMA

Odborné články a pozvánky na konference nebo semináře, nové informace o našich projektech.


Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním os. údajů dle zákona. 

Napište nám

Napište tento kód: 2490

Volejte284 028 940
Zobrazuji stranu 1 z 3
Starší článkyPoslední stránka