Pozvánka na konferenci PASPARTA: Zamotaná hlava II

Pozvánka na konferenci PASPARTA: Zamotaná hlava II

Odborná konference určená pro asistenty pedagoga, vedení škol a další zájemce: Zamotaná hlava II., aneb další příspěvky a praktické příklady pro pomoc asistentům pedagoga v jejich práci.

 

  

Pokračování úspěšné konference přináší příspěvky, které se opět z různých stran zaměří na práci asistenta pedagoga ve škole. Věnovat se budeme například konkrétním projevům diagnózy, která se u žáků s SVP často vyskytuje. Tentokrát to budou různé „dys“. Řekneme si, jak zjistit, že mezi žáky dochází k šikaně, jak ji řešit a hlavně, jak jí předcházet. Opět nebude chybět ani kazuistický příspěvek. Všechna vystoupení zkušených odborníků jsou zaměřena na praxi a nabízí fungující řešení konkrétních problémových situací.

 

Zajímá vás téma prevence vyhoření nebo potřebujete fundovanou radu v situaci, kterou právě řešíte? Pak si jistě vyberete i z nabídky tematicky zaměřených workshopů, které se konají v odpolední části konference.

   

Akce je určena pro asistenty pedagoga – ty, kteří již na této pozici působí i pro ty, kteří se na tuto činnost připravují. Dále pro vedení škol, pedagogy a samozřejmě rodiče dětí s SVP a další zainteresovanou veřejnost.

 

  

Datum konání konference

2. 11. 2017

 

Cena

1 090 Kč – při zaslání objednávky do 10. 9. 2017
1 290 Kč – při zaslání objednávky od 10. 9. do 10. 10. 2017
1 490 Kč – při zaslání objednávky po 10. 10. 2017

 

  

Místo konání konference

Prostory Michnova paláce (Tyršův dům), Újezd 450/40, Praha 1

 

  

Registrace

http://www.pasparta.cz/e-shop/seminare-konference/zamotana-hlava-ii

 

  

Program odborné konference

9:00 – 9:05 – Zahájení

9:05 – 9:45 – Žáci s dylexií, nebo dalšími „dys“ – jak s nimi pracovat a jak je podpořit

(PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D., Katedra psychologie FF UK, DYS-centrum Praha, z.ú.)

Žáci s různými „dys“ (dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie) se umí naučit, ale potřebují příležitostně změnit podmínky studia. Přednáška ukáže, jak hledat jiné způsoby výuky společně se žáky, jak odhalit a využít jejich silné stránky, jak jim pomoci překonat obtíže se čtením a psaním, jimž čelí v každodenním životě. Mnohdy stačí drobné změny, ale jejich dopad na práci žáka i na jeho školní sebepojetí je ohromný. Právě zde je důležitá role asistenta pedagoga a velký prostor pro jeho působení.

9:45 – 10:30 – Šikana – jak jí předcházet, jak ji odhalit a co dál?

(Mgr. Lenka Bittmannová – speciální pedagožka, odborná pracovnice SPC při Národním ústavu pro autismus, z.ú).
Šikana je v každém školním kolektivu nepříjemným jevem, kterému je třeba předcházet a v případě vzniku jej účinně řešit. Příspěvek se bude věnovat právě šikaně u dětí s SVP – zaměřuje se na její prevenci, na specifika oproti intaktním dětem a také řešení vzniklé situace.

Přestávka

11:00 – 11:45 – Vždy jsou na to tři – konkrétní případ integrace dítěte s SVP z pohledu vedení školy a jeho rodiče

(PhDr. Jitka Kendíková – ředitelka ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského)

Integrace žáka s SVP má vždy tři účastníky – školu, žáka samotného a v neposlední řadě jeho rodinu. Tento příspěvek na praktickém příkladu ukáže, jak probíhala integrace takového žáka na víceletém gymnáziu. V příspěvku vystoupí nejen zástupce školy, ale také matka dítěte. Přednášející popíší cestu vedoucí k úspěšnému začlení žáka, zaměří se nejen na to, co funguje, ale upozorní i na úskalí, ke kterým může obecně dojít a ke kterým také v tomto případě došlo. Dozvíte se také, jak se vše podařilo zvládnout a jak to můžete zvládnout i vy.

11:45 – 12:30 – Základy strukturalizace a úprava učebních materiálů pro žáky s SVP

(Mgr. H. Zobačová – speciální pedagožka, poradkyně Střediska včasné intervence NAUTIS, z.ú.)

Přednášející uvede posluchače do základů strukturovaného učení a jeho užití v běžném provozu základních škol. Představí možnou úpravu studijních materiálů pro žáky s SVP, aby byla ulehčena práce žákům i učiteli. Příspěvek bude bohatě doplněn praktickými ukázkami z jednotlivých učebnic. Bude poukázáno na základní principy práce s učebním materiálem.

Přestávka na oběd

13:30 – 15:00 – Tři oddělené workshopy podle výběru účastníka

Workshop I. – Syndrom vyhoření u pracovníků ve školství aneb jak ve škole hořet a nevyhořet

(Mgr. Roman Pešek – KBT terapeut, vedoucí terapeutického střediska fungujícím při NAUTIS, z.ú.)

Stále aktuálnější téma – syndrom vyhoření – se nevyhýbá ani školám a jejich pracovníkům. Přednášející se věnuje rizikovým faktorům, které mohu vést k syndromu vyhoření ve školním prostředí. Tyto faktory se nachází v osobnosti člověka (např. perfekcionismus, narušené emoční potřeby v dětství, nedostatek asertivních dovedností), v pracovním prostředí (např. konflikty s kolegy, žáky a rodiči) a v mimopracovním prostředí (např. nedostatek přátel, zájmů a tělesné aktivity). Součástí workshopu je nácvik modelových situací, kdy si účastníci nacvičí např. asertivní dovednosti žádost o laskavost, odmítnutí a reakci na odmítnutí.

Workshop II. – Vaše starosti na moji hlavu – praktická poradna pro asistenty pedagoga, pedagogy i vedení školy

(PhDr. Jitka Kendíková – ředitelka ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského)

Podobu a obsah interaktivního workshopu Jitky Kendíkové můžete ovlivnit sami. Stačí pokládat dotazy - zcela podle svých potřeb a svého zájmu. Zkušená lektorka odpoví všem účastníkům workshopu na jejich dotazy týkající se práce se žáky s SVP, jejich začlenění do třídního kolektivu a fungování ve škole. Pomůže Vám řešit krizové situace, které během tohoto procesu nastávají, či mohou nastat.

Workshop III. – Jak sestavit funkční IVP – prakticky, krok za krokem

(Mgr. Kristina Konečná – speciální pedagožka se zkušeností ze ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského, odborná pracovnice PPP)

Cílem workshopu je seznámit účastníky s nejdůležitějšími praktickými informacemi ohledně tvorby IVP, především z pohledu asistentů pedagoga. Na praktických ukázkách bude představen IVP ne jako nutná formalita, ale především jako užitečný pomocník při práci s žáky se SVP. Podrobněji se seznámíme s IVP pro žáka s LMP (úprava očekávaných výstupů vzdělání), žákyni s dyskalkulií (2. stupeň ZŠ) a žáka s obtížemi v chování.

 

Publikace nakladatelství Pasparta, semináře a další konference objednávejte na www.pasparta.cz.

 

Mohlo by Vás zajímat: 

 

 

  

 

Děti jako svědci domácího násilí – co s tím jako (třídní) učitel, část 2.

V pokračování článku se dozvíte, co může pedagog vypozorovat z chování dítěte, jaké znaky by mohly ukazovat na to, že…

Děti jako svědci domácího násilí – co s tím jako (třídní) učitel, část 1.

Jaký je mechanismus domácího násilí? Jaké s sebou nese důsledky? Co prožívá oběť? Jaké jsou prožitky dětí v roli…

Vyšel Manuál k zavedení dietního stravování do školních jídelen

Dietní stravování bylo součástí školního stravování od jeho začátků, neboť léčebná strava ke společnému stravování neodmyslitelně…

Příprava na školu hravou formou s pracovními sešity Kuliferda

Co jsou to pracovní sešity KuliFerda? Pojďme se s nimi seznámit trochu blíže.

6 tipů, jak jako třídní učitel podporovat žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)

Třídní učitel by mohl být klíčovým pracovníkem při vzdělávání žáků s SVP a mohl by rozvíjet týmovou spolupráci při…

Mimoškolní akce - rady z Výběru ze školské legislativy

Několik užitečných rad pro organizaci školních výletů a škol(ek) v přírodě.

autorka knihy Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, Hana Splavcová

Dvouletí a předškolní vzdělávání?

Přinášíme rozhovor s Hanou Splavcovou, spoluautorkou úspěšných publikací Dvouleté děti v předškolním vzdělávání.…

Dietní stravování ve škole – dlouhá cesta se šťastným koncem?

Když se řekne školní jídelna, nám dospělým se často vybaví knedlíky či rýže s UHO (univerzální hnědá omáčka) a blíže…

Pozvánka na konferenci PASPARTA: Na co se ptáte, na to odpovídáme!

Konference s příspěvky a workshopy pro praktické využití v mateřských školách.

Jak hovořit ve školce o sociálních rozdílech? Praktické tipy a náměty

S nástupem dětí do mateřské školy se pro ně mění spousta věcí. Především se socializují v rámci třídy, musí se naučit…

Nakladatelství Raabe na jaře pořádalo semináře pro učitele mateřských a středních odborných škol

V průběhu měsíců dubna a května nakladatelství Raabe uspořádalo celkem pět seminářů pro pedagogy mateřských škol a pedagogy…

Jak se stát dobrým koučem?

Na to odpovídá Jiří Bréda, autor populární publikace Učitel jako kouč, která vyšla v Nakladatelství Raabe v samostatné…

Jak vybrat vhodné písně pro děti?

21. 6. je Světový den hudby. Ideální příležitost si s dětmi zazpívat nějakou písničku, nebo je nějakou naučit. Ale jakou?…

Metody práce s textem: čtení s předvídáním

V tomto článku se zaměříme na učitele a jejich výukové metody při práci s textem.

Učitel jako vyjednavač?

Učitel učí a vychovává. To si myslíme všichni, ale je to opravdu tak? Vykonává učitel pouze tyto činnosti? Spektrum učitelských…

Co přinášejí pracovní sešity KuliFerda?

Pracovní sešity jsou určeny pro celoroční práci dětí ve věku 5–7 let a obsahují pracovní listy zaměřené na klíčové oblasti…

Jak rozumět pojmům připravenost a zralost na školní docházku?

Pro každé dítě, ale i celou jeho rodinu je vstup do základní školy velmi důležitým životním mezníkem. Jak rozumět některým…

Náměty na hry a činnosti na Den dětí

Mezinárodní den dětí se v ČR slaví každoročně 1. června. U jeho příležitosti jsou připravovány různé společenské…

Co jsou pracovní sešity Kuliferda?

KuliFerda představuje řadu šesti pracovních sešitů, přičemž každý je zastřešen jedním tématem. Přehled témat dáváme k dispozici…

Ochrana osobních údajů (nejen) pro ředitele ZUŠ – problémy z praxe a doporučená organizační opatření

Tématu ochrany osobních údajů je věnována jedna kapitola v publikaci Ředitel moderní ZUŠ. My Vám z ní přinášíme…

Tipy na činnosti s předškoláky podle Kuliferdy

V tomto článku Vám přinášíme tipy na aktivity s předškolními dětmi, které rozvíjí dětské schopnosti a dovednosti.…

Venkovní aktivity (nejen) s dvouletými dětmi v předškolním vzdělávání

Co podnikat s dvouletými dětmi v květnu ve školce? Co třeba jít ven? Tento měsíc pro to zpravidla poskytuje ideální…

Nedostatek lásky se u dětí projevuje zlobením

Své děti milují rodiče většinou více než sami sebe. Děti jsou pro nás smyslem života. Jak je pak ale možné, že učitelé konstatují,…

Leadership v základním uměleckém vzdělávání

Uplatňování leadershipu ve školství je v současnosti aktuálním tématem, které se objevuje především při hodnocení kvality…

Jak rozumět dvouleté dětské osobnosti aneb dvouleté děti v předškolním vzdělávání

Osobnost bývá nejčastěji definována jako celek duševního života, v hovorovém pojetí se jedná o uznávaného jedince.…

Evaluační nástroj ukáže, co dětem chybí

Příprava dítěte ke vstupu do základní školy patřila do předškolního vzdělávání i tehdy, když se hovořilo spíš o předškolní…

Výtvarná soutěž Pohádkové čarování s Kuliferdou bude již brzy znát svého vítěze!

První ročník výtvarné soutěže Pohádkové čarování s Kuliferdou, kterou pořádá nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o. právě…

Každý jsme jiný

Začátek května je spjat s Evropou a Evropskou unií. 9. května se slaví Den Evropy a 5. května vznik Rady Evropy.…

O prevenci rizik ve školách

28. duben je Mezinárodním dnem pro bezpečnost a zdraví při práci. V tomto článku se tedy zaměříme na problematiku…

Náměty na činnosti s dětmi ve školce, doma i v družině

Inspirativních námětů pro činnost s dětmi v interiérech není nikdy dost, ať už jde o činnost s mnoha dětmi…

aktuality e-mailem

AKTUALITY
do e-mailu
ZDARMA

Odborné články a pozvánky na konference nebo semináře, nové informace o našich projektech.


Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním os. údajů dle zákona. 

Napište nám

Napište tento kód: 7200

Volejte284 028 940
Zobrazuji stranu 1 z 3
Starší článkyPoslední stránka