Pozvánka na konferenci PASPARTA: Na co se ptáte, na to odpovídáme!

Pozvánka na konferenci PASPARTA: Na co se ptáte, na to odpovídáme!
Konference s příspěvky a workshopy pro praktické využití v mateřských školách.

Dvouleté děti v mateřské škole. Jak s nimi pracovat a jak je rozvíjet? Co vše by naopak mělo zvládat dítě z mateřské školy odcházející? Jak konkrétně na logopedii u dětí v předškolním věku? To jsou jen některá z témat, která přinese tato praktická konference. Jednotlivé – na praxi zaměřené – příspěvky doplní odpolední workshopy, ve kterých se lektoři zaměří na předání zkušeností a konkrétních postupů při rozvoji v oblastech komunikace a sociálních dovedností. Odborná konference určená pro pedagogy mateřských škol, jejich vedoucí pracovníky, asistenty pedagoga, psychology, rodiče a další zainteresovanou veřejnost.

 

Program odborné konference

 

9:00 – 9:05 – Zahájení

 

9:05 – 9:45 – Dvouleté děti v mateřské škole – jak na to? Přednášející a obsah příspěvku budou upřesněny.

 

9:45 – 10:30 – Dítě v posledním roce mateřské školy – na co se zaměřit, co rozvíjet a jak to rozvíjet

(Mgr. Ivana Vlková – speciální pedagožka se zaměřením na percepčně motorickou připravenost, školní zralost a včasnou diagnostiku nerovnoměrného psychomotorického vývoje u dětí)

Již v předškolním věku mohou pedagogové i rodiče zásadně ovlivnit školní úspešnost dítěte. Děje se tak, pokud vědí, které oblasti vývoje jsou pro úspěšné zvládnutí čtení, psaní a počítání potřeba rozvíjet. Proč děti, které nelezly, nerady kreslí, „tabletové“ děti toho zase tolik neřeknou a ty, co tápou v prostorové orientaci, se pak perou s některými písmenky a obtížněji čtou? V rámci tohoto příspěvku se pokusíme společně najít klíč k zábavným aktivitám, hrám a činnostem, které pomohou z předškolního dítěte vytvořit zvídavého a šťastného prvňáčka.

 

Přestávka

 

11:00 – 11:45 – Otázky individualizace v rámci mateřské školy

(Bc. Diana Roubová – ředitelka MŠ a ZŠ v Kadani)

Příspěvek se zabývá otázkou individualizace vzdělávání v rámci běžné mateřské školy. Ukáže jednotlivé možnosti individualizace a na konkrétní formy práce a postupy, které individualizované vzdělávání umožnují. Zaměří se také na programy, které prostřednictvím tematické výuky nabízí podporu a rozvoj individuálních potřeb, stylu učení, typu inteligence, zájmu a zkušeností jednotlivých dětí.

 

11:45–12:30 – Jak rozvíjet jazykové schopnosti u předškolních (Alena Netolická, BSc. (Hons.), M.H.Sc. – Vystudovala obor psychologie a program logopedie na lékařské fakultě University Toronto. Mezi její klientelu patří mimo jiné vícejazyčné děti, pracuje také jako poradkyně rané péče v NAUTIS, z.ú.)

Jak rozvíjet jazykové schopnost u předškolních dětí? Jak si mohu jako učitel udělat screening pro poruchy jazyka a řeči? Jak rozvíjet jazykové schopnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem? To jsou některé z otázek, na které se v příspěvku se pokusíme odpovědět.

 

Přestávka na oběd

 

13:30–15:00 – Dva oddělené workshopy podle výběru účastníka Workshop I. Aby nám děti lépe rozuměly – jak podpořit komunikaci v mateřské škole u dětí běžných i u těch s SVP?

(Mgr. H. Zobačová – speciální pedagožka, poradkyně Střediska včasné intervence NAUTIS, z.ú.)

Workshop je zaměřen na rozvoj a podporu komunikace a její optimální nastavení u běžných dětí i u těch, které mají nějaký deficit v oblasti komunikace a porozumění. Zaměříme se na pomoc v orientaci, pochopení a přijetí organizace času a prostoru ve třídě. Vysvětlíme si základy strukturovaného učení, jeho převedení do praxe a každodenní reality života třídy a jeho široké využití pro všechny děti ve třídě.

 

Workshop II. Rozkreslené písničky a jejich využití při práci s dětmi

(Mgr. Dana Cejpková – spoluzakladatelka integrační mateřské školy při NAUTIS, z.ú.)

Workshop se zaměří na práci s rozkreslenými známými básničkami a písničkami. Tato forma využívá vizualizaci, strukturalizaci a rytmizaci slov pro lepší pochopení jejich významu. Účastníci kurzu se naučí používat již rozkreslené básnicky, ale také se naučí vytvořit si k říkance obrazový doprovod samostatně.
Chybět nebudou ani videoukázky z práce v kolektivu a příklady her a doplňkových cvičení s básničkami. Pomocí obrázku tak budete moci efektivněji učit děti z cizojazyčného prostředí, děti s dysfázií, ADHD či poruchou autistického spektra.

 

Důležité informace

 

Termín: 26. 10. 2017

Místo: Prostory CSOB, Jungmannovo nám. 767, Praha 1

Cena: 1 090 Kč – při zaslání objednávky do 10. 9. 2017, 1 390 Kč – při zaslání objednávky po 10. 9. 2017

Registrace: http://www.pasparta.cz/e-shop/seminare-konference/na-co-se-ptate-na-to-odpovidame

 

Během konference je zajištěno občerstvení, oběd není součástí akce. Změna programu vyhrazena.

 

Publikace nakladatelství Pasparta, semináře a další konference objednávejte na www.pasparta.cz.

Máte tak kvalitní školu, jak kvalitní máte učitele

A jak vypadá „produkt“ kvalitního učitele? Je to žák slušně vychovaný? Je to chytrý žák? Je to žák s dobrými známkami?…

Letní aktivity pro předškoláky - mravenci

V létě je spousta možností, co s dětmi dělat. Co se třeba poučit o zajímavém životě mravenců? Přinášíme Vám inspiraci…

Naučte žáky tvořivé práci s textem!

Kreativita, sociální a emoční inteligence jsou dnes důležitými a v praxi široce uplatnitelnými schopnostmi.…

Tematický blok Voda kolem nás - 3. část

Tematický blok jakéhokoli environmentálního obsahu dává dětem mnoho možností poznání a rozvoje. Vede děti k vytváření…

Autodiagnostika učitele – jak učitel hodnotí sám sebe

Autodiagnostika je proces, při němž učitel hodnotí své profesní působení. Dá se předpokládat, že ji provádí prakticky každý…

Tematický blok Voda kolem nás - 2. část

Tematický blok jakéhokoli environmentálního obsahu dává dětem mnoho možností poznání a rozvoje. Vede děti k vytváření…

Učitel v roli diagnostika

Každý učitel je svébytnou osobností. Je jedinečnou osobností. Zjistilo se, že i přesto je možné u určitých skupin…

Tematický blok Voda kolem nás - 1. část

Tematický blok jakéhokoli environmentálního obsahu dává dětem mnoho možností poznání a rozvoje. Vede děti k vytváření…

Náměty na činnosti venku a v přírodě s malými dětmi - 3. část

Předškolní věk a pobyt v přírodním prostředí na čerstvém vzduchu patří neodmyslitelně k sobě. Nechte se inspirovat…

Zamrzlá malotřídka

Moderní strategie Líného učitele potřetí a inspirace pro zlepšení pedagogických dovedností každého učitele - v seriálu…

Pracovní sešity KuliFerda pro rozvoj předškoláků v mateřských školách

Už jste slyšeli o KuliFerdovi? Jsou to pracovní sešity pro předškoláky, které hravou formou připravují na školní docházku.…

Edukační sextant

Moderní strategie Líného učitele potřetí a inspirace pro zlepšení pedagogických dovedností každého učitele - v seriálu…

Náměty na činnosti venku a v přírodě s malými dětmi - 2. část

Předškolní věk a pobyt v přírodním prostředí na čerstvém vzduchu patří neodmyslitelně k sobě. Nechte se inspirovat…

Cesta je cílem

Moderní strategie Líného učitele potřetí a inspirace pro zlepšení pedagogických dovedností každého učitele - v seriálu…

Každý jsme jiný

Začátek května je spjat s Evropou a Evropskou unií. 9. května se slaví Den Evropy a 5. května vznik Rady Evropy.…

Náměty na činnosti venku a v přírodě s malými dětmi - 1. část

Předškolní věk a pobyt v přírodním prostředí na čerstvém vzduchu patří neodmyslitelně k sobě. Nechte se inspirovat…

Jak profesně nevyhořet? Pomůže Vám dodržování těchto šesti bodů!

Pro výkon učitelského povolání, které je nepochybně jednou z nejrizikovějších profesí vzhledem k vyhoření, je důležité…

Užitečné tipy pro zdravý spánek

Schopnost spát máme sice vrozenou, ale i tak je užitečné se v tomto směru zdokonalit. Přečtěte si rady od odborníka…

Rozvíjíme jemnou motoriku a grafomotoriku správně?

Pro rozvoj grafomotoriky dětí je třeba vytvářet dostatek příležitostí ke kreslení, využívat všech vhodných spontánně vzniklých…

Rizikové emoce a jejich smysl

Rizikové emoce působí stres a zhoršují sebeovládání i rozumové schopnosti. Neměli bychom je ale chápat jako nějakou…

Správné držení těla dítěte - teorie i praxe

Učit děti postavit se zpříma a udržet správné držení těla po dobu vnější kontroly – tedy zachovávat správné držení těla…

Péče o hlas učitele

Hlas pro učitele důležitý. Učitel jako hlasový profesionál má skoro povinnost chránit si hlas a pečovat o něj. Proto…

Jak pracovat s hyperaktivním jedincem - prostorová práce s kartonem

Metoda prostorové práce s kartonem má potenciál dohnat deficity a nasměrovat dítě s ADHD pozitivním směrem.…

Jak čelit stresu aneb První pomoc pro učitele

V ukázce z publikace Rozvoj učitele a péče o sebe si uvedeme některé nápady, jak se odreagovat a uvolnit…

Pořádek – základ úspěchu učitele

Přeplněný pracovní stůl, bez viditelného prázdného místa není důkazem vysokého pracovního nasazení a pracovitosti, ale…

Den Země - inspirace pro předškoláky i školáky

Víte, co se slaví 22. 4.? Přece Den Země! Snad nikdy není lepší příležitost si připomenout, jak důležité je dobře se o naši…

Dobré plány – základ úspěchu učení

S úspěchem při učení souvisí také dobrá příprava. Musíme si nejprve vyjasnit, co chceme sebe či ostatní naučit, a pak…

Filipojakubská noc - kouzelné aktivity

Co nás fascinuje na čarodějnicích? Kouzla, tajemno, pohádkové motivy? Vyzkoušejte si s dětmi předškolního a mladšího…

Zabavte o Velikonocích i dvouleté děti s našimi aktivitami!

Co podniknout s dvouletými dětmi o velikonočních svátcích? Přinášíme Vám inspiraci z publikace Dvouleté děti…

E-book ke stažení zdarma: Může být učitel líný?

Náš v pořadí pátý e-book je složený z textů tzv. Líného učitele alias Mgr. Roberta Čapka, Ph.D. Pročtením získáte…

aktuality e-mailem

AKTUALITY
do e-mailu
ZDARMA

Odborné články a pozvánky na konference nebo semináře, nové informace o našich projektech.


Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním os. údajů dle zákona. 

Napište nám

Napište tento kód: 7295

Volejte284 028 940
Zobrazuji stranu 1 z 8
Starší článkyPoslední stránka