Pozvánka na konferenci PASPARTA: Zamotaná hlava II

Pozvánka na konferenci PASPARTA: Zamotaná hlava II

Odborná konference určená pro asistenty pedagoga, vedení škol a další zájemce: Zamotaná hlava II., aneb další příspěvky a praktické příklady pro pomoc asistentům pedagoga v jejich práci.

 

  

Pokračování úspěšné konference přináší příspěvky, které se opět z různých stran zaměří na práci asistenta pedagoga ve škole. Věnovat se budeme například konkrétním projevům diagnózy, která se u žáků s SVP často vyskytuje. Tentokrát to budou různé „dys“. Řekneme si, jak zjistit, že mezi žáky dochází k šikaně, jak ji řešit a hlavně, jak jí předcházet. Opět nebude chybět ani kazuistický příspěvek. Všechna vystoupení zkušených odborníků jsou zaměřena na praxi a nabízí fungující řešení konkrétních problémových situací.

 

Zajímá vás téma prevence vyhoření nebo potřebujete fundovanou radu v situaci, kterou právě řešíte? Pak si jistě vyberete i z nabídky tematicky zaměřených workshopů, které se konají v odpolední části konference.

   

Akce je určena pro asistenty pedagoga – ty, kteří již na této pozici působí i pro ty, kteří se na tuto činnost připravují. Dále pro vedení škol, pedagogy a samozřejmě rodiče dětí s SVP a další zainteresovanou veřejnost.

 

  

Datum konání konference

2. 11. 2017

 

Cena

1 090 Kč – při zaslání objednávky do 10. 9. 2017
1 290 Kč – při zaslání objednávky od 10. 9. do 10. 10. 2017
1 490 Kč – při zaslání objednávky po 10. 10. 2017

 

  

Místo konání konference

Prostory Michnova paláce (Tyršův dům), Újezd 450/40, Praha 1

 

  

Registrace

http://www.pasparta.cz/e-shop/seminare-konference/zamotana-hlava-ii

 

  

Program odborné konference

9:00 – 9:05 – Zahájení

9:05 – 9:45 – Žáci s dylexií, nebo dalšími „dys“ – jak s nimi pracovat a jak je podpořit

(PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D., Katedra psychologie FF UK, DYS-centrum Praha, z.ú.)

Žáci s různými „dys“ (dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie) se umí naučit, ale potřebují příležitostně změnit podmínky studia. Přednáška ukáže, jak hledat jiné způsoby výuky společně se žáky, jak odhalit a využít jejich silné stránky, jak jim pomoci překonat obtíže se čtením a psaním, jimž čelí v každodenním životě. Mnohdy stačí drobné změny, ale jejich dopad na práci žáka i na jeho školní sebepojetí je ohromný. Právě zde je důležitá role asistenta pedagoga a velký prostor pro jeho působení.

9:45 – 10:30 – Šikana – jak jí předcházet, jak ji odhalit a co dál?

(Mgr. Lenka Bittmannová – speciální pedagožka, odborná pracovnice SPC při Národním ústavu pro autismus, z.ú).
Šikana je v každém školním kolektivu nepříjemným jevem, kterému je třeba předcházet a v případě vzniku jej účinně řešit. Příspěvek se bude věnovat právě šikaně u dětí s SVP – zaměřuje se na její prevenci, na specifika oproti intaktním dětem a také řešení vzniklé situace.

Přestávka

11:00 – 11:45 – Vždy jsou na to tři – konkrétní případ integrace dítěte s SVP z pohledu vedení školy a jeho rodiče

(PhDr. Jitka Kendíková – ředitelka ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského)

Integrace žáka s SVP má vždy tři účastníky – školu, žáka samotného a v neposlední řadě jeho rodinu. Tento příspěvek na praktickém příkladu ukáže, jak probíhala integrace takového žáka na víceletém gymnáziu. V příspěvku vystoupí nejen zástupce školy, ale také matka dítěte. Přednášející popíší cestu vedoucí k úspěšnému začlení žáka, zaměří se nejen na to, co funguje, ale upozorní i na úskalí, ke kterým může obecně dojít a ke kterým také v tomto případě došlo. Dozvíte se také, jak se vše podařilo zvládnout a jak to můžete zvládnout i vy.

11:45 – 12:30 – Základy strukturalizace a úprava učebních materiálů pro žáky s SVP

(Mgr. H. Zobačová – speciální pedagožka, poradkyně Střediska včasné intervence NAUTIS, z.ú.)

Přednášející uvede posluchače do základů strukturovaného učení a jeho užití v běžném provozu základních škol. Představí možnou úpravu studijních materiálů pro žáky s SVP, aby byla ulehčena práce žákům i učiteli. Příspěvek bude bohatě doplněn praktickými ukázkami z jednotlivých učebnic. Bude poukázáno na základní principy práce s učebním materiálem.

Přestávka na oběd

 

13:30 – 15:00 – Tři oddělené workshopy podle výběru účastníka

Workshop I. – Syndrom vyhoření u pracovníků ve školství aneb jak ve škole hořet a nevyhořet

(Mgr. Roman Pešek – KBT terapeut, vedoucí terapeutického střediska fungujícím při NAUTIS, z.ú.)

Stále aktuálnější téma – syndrom vyhoření – se nevyhýbá ani školám a jejich pracovníkům. Přednášející se věnuje rizikovým faktorům, které mohu vést k syndromu vyhoření ve školním prostředí. Tyto faktory se nachází v osobnosti člověka (např. perfekcionismus, narušené emoční potřeby v dětství, nedostatek asertivních dovedností), v pracovním prostředí (např. konflikty s kolegy, žáky a rodiči) a v mimopracovním prostředí (např. nedostatek přátel, zájmů a tělesné aktivity). Součástí workshopu je nácvik modelových situací, kdy si účastníci nacvičí např. asertivní dovednosti žádost o laskavost, odmítnutí a reakci na odmítnutí.

Workshop II. – Vaše starosti na moji hlavu – praktická poradna pro asistenty pedagoga, pedagogy i vedení školy

(PhDr. Jitka Kendíková – ředitelka ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského)

Podobu a obsah interaktivního workshopu Jitky Kendíkové můžete ovlivnit sami. Stačí pokládat dotazy - zcela podle svých potřeb a svého zájmu. Zkušená lektorka odpoví všem účastníkům workshopu na jejich dotazy týkající se práce se žáky s SVP, jejich začlenění do třídního kolektivu a fungování ve škole. Pomůže Vám řešit krizové situace, které během tohoto procesu nastávají, či mohou nastat.

Workshop III. – Jak sestavit funkční IVP – prakticky, krok za krokem

(Mgr. Kristina Konečná – speciální pedagožka se zkušeností ze ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského, odborná pracovnice PPP)

Cílem workshopu je seznámit účastníky s nejdůležitějšími praktickými informacemi ohledně tvorby IVP, především z pohledu asistentů pedagoga. Na praktických ukázkách bude představen IVP ne jako nutná formalita, ale především jako užitečný pomocník při práci s žáky se SVP. Podrobněji se seznámíme s IVP pro žáka s LMP (úprava očekávaných výstupů vzdělání), žákyni s dyskalkulií (2. stupeň ZŠ) a žáka s obtížemi v chování.

 

Publikace nakladatelství Pasparta, semináře a další konference objednávejte na www.pasparta.cz.

 

Mohlo by Vás zajímat: 

 

 

  

 

Naučte žáky tvořivé práci s textem!

Kreativita, sociální a emoční inteligence jsou dnes důležitými a v praxi široce uplatnitelnými schopnostmi.…

Tipy na aktivity s předškoláky - tajuplný ostrov

Vstupte spolu s autorkami publikace Aktivity pro dobrodruhy - Tajuplný ostrov na palubu našeho pirátského škuneru a vyzkoušejte…

Zimní e-book 2019 ke stažení zdarma: inspirujte se na vánoční besídku!

Představujeme již druhý e-book, tentokrát se zimní tematikou, do nějž jsme pro Vás poskládali zajímavé články s mořem…

Aktivita nejen k 17. listopadu: Sedm přikázání s využitím Orwellovy Farmy zvířat

17. listopad je nejen Mezinárodním dnem studenstva, ale rovněž Dnem boje za svobodu a demokracii. Připomínat si Sametovou…

Jak na výuku žáka-cizince očima zkušené pedagožky

V Raabe stále přemýšlíme, jak pedagogům ulehčit jejich práci. A protože práce s žákem-cizincem je velmi náročná,…

Podzimní e-book 2019 s praktickými články ke stažení zdarma!

Představujeme podzimní e-book, do nějž jsme pro Vás poskládali zajímavé články s mořem inspirace pro práci pedagoga v mateřské…

Pár dobrých rad k výuce češtiny žáka s SVP

V článku přinášíme tipy a rady k vzdělávání žáků s SVP podle naší novinky Nápravná cvičení - český jazyk a literatura…

Řeč podle věku: co by děti měly umět a jak je rozpovídat?

Mluví dítě málo? Jak ho rozmluvit? A jak rozšířit jeho slovní zásobu? Dozvíte se v článku!

Tipy na aktivity (nejen) na vánoční besídku v MŠ aneb Tančíme s radostí!

Dětské tanečky vzbuzují v dětech radost z pohybu a spolupráce, vedou k rozvoji pohybových schopností dětí…

Jak hodnotit pokroky předškoláka? Toto jsou nejúčinnější metody!

Chceme-li adekvátně rozvíjet osobnost dítěte a připravit jej na školní docházku, musíme ho nejprve dobře poznat. K tomu…

Riziko učitelské profese: stres. Jak ho zvládnout během pracovní doby?

Podle nejrůznějších průzkumů je učitelské povolání jedním z nejvíce stresujících, a to kvůli řadě faktorů. Způsoby…

Jak hodnotí učitel sám sebe?

Každý z nás se občas nevyhne hodnocení druhých. Je to přirozené a je to součást sociální komunikace a obecně…

Náměty na tvořivé aktivity - jablíčka

Přinášíme Vám další inspiraci na zajímavé činnosti a aktivity, tentokrát související s jablky. Autorkou všech aktivit…

Desatero pro učitele žáka s ADHD podle odborníků: I žák s ADHD potřebuje zažít pocit úspěchu!

Práce s žáky s ADHD není pro učitele zrovna snadná. Stejně tak to však nemají ve škole lehké ani samotní žáci s touto…

Na kávičku s Raabe č. 1

První číslo magazínu Raabe k vytištění - metodické tipy, inspirace, aktuality ze školství.

Vyplatí se vědět: Jaké jsou povinnosti rodičů dle platné legislativy?

Úkolem ředitele školy je kromě jiného též znalost platné legislativy. O povinnostech školy se hovoří velmi často. Ale…

Pozvánka na konferenci: Mateřská škola v aktuálních otázkách a odpovědích

Jste aktivní pedagog, asistent pedagoga, či se zajímáte o oblast pedagogiky? Chcete znát novinky v oboru? Rádi…

KuliFerda inspiruje - podzimní aktivity pro předškoláky

Pracovní sešity KuliFerda již 8. rokem pomáhají připravovat předškoláky na zápis a vstup do školy. Součástí sady pracovních…

Jak rozvíjet sociální dovednosti předškoláků?

Pedagožka Veronika Vysekalová napsala recenzi na oblíbenou publikaci Rozumím sobě, poznávám ostatní. Ta se zaměřuje na rozvoj…

Tipy na seznamovací hry na začátek školního roku (nejen) v mateřské škole

Začátek školního roku bývá nejen pro předškoláky velkou životní událostí. Nové prostředí, nová pravidla a hlavně noví…

Motivace pro práci ve školství, aneb Je to vše jen o penězích?

Říká se, že učitelské povolání je poslání. Nebo se na to alespoň často vymlouvají ti, kteří rozhodují o výši platu pedagogů.…

Dramatické činnosti s předškoláky aneb Nebojte se hrát divadlo!

Dramatické činnosti pomáhají rozvíjet řadu dovedností předškoláka. Inspirujte se v článku, jak si mohou předškoláci s aktivitami…

Návod od odborníků: Jak má vypadat práce učitele a asistenta pedagoga s předškolákem s SVP?

Učitel mateřské školy potřebuje pro svou práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami jak teoretické zázemí,…

Pracovní sešity KuliFerda pro rozvoj předškoláků v mateřských školách

Už jste slyšeli o KuliFerdovi? Jsou to pracovní sešity pro předškoláky, které hravou formou připravují na školní docházku.…

Jdete s dětmi na exkurzi? Tipy, jak to zvládnout na jedničku

Chození s dětmi ven je důležité pro rozšiřování jejich obzorů. Tipy, na co pamatovat a co nezapomenout v případě,…

Jak koučovat žáka? Naučme ho myslet a hledejme řešení!

"Koučování se týká pochopení myšlení. Díky koučování můžeme kultivovat jak sama sebe, tak hlavně žáky ve třídě. Pokud koučujeme…

5 letních aktivit, kterými u předškoláků zabodujete!

Stejně jako v jiných ročních obdobích, i v létě Vás zásobujeme množstvím nápadů a inspirace nejen pro…

Nácvik čtenářské gramotnosti podle věku aneb Naučte děti milovat knihy!

Podle některých průzkumů dopadají české děti v testech čtenářské gramotnosti stále hůře. Pojďme to změnit! Přinášíme…

Aktivity ke Dni otevírání studánek (31.5.)

Den otevírání studánek nám připomíná, jak je důležitá správná péče o vodní zdroje. Původně lidový zvyk postupně upadal…

Umíte správně používat hlas? Zkuste pravidla hlasové hygieny (nejen) pro učitele!

Hlas je pro pedagoga velmi důležitý. Máme tím na mysli jeho hlas, který využívá v komunikaci se svým okolím. Komunikační…

Vaše ocenění

aktuality e-mailem

AKTUALITY
do e-mailu
ZDARMA

Odborné články a pozvánky na konference nebo semináře, nové informace o našich projektech.


Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním os. údajů dle zákona. 

Napište nám

Napište tento kód: 2121

Volejte284 028 940
Zobrazuji stranu 1 z 7
Starší článkyPoslední stránka