Hrajeme si s říkadly
- 1. Mlsné myšky
- 2. Račí procházka
- 3. Nešikovná veverka
Nešikovná veverka
Dílčí vzdělávací cíle: rozvoj slovní zásoby a rytmizace říkadel, rozvoj pohyblivosti
Počet dětí: nejméně 6
Délka realizace: 15 minut
Pomůcky: kolíčky, papírové kapesníky
Na rozložené papírové kapesníky udělejte fixem barevný puntík a rozprostřete je po herní ploše. Poté se s dětmi naučte říkadlo a rozdělte je do stejně početných skupin. Každá skupina dostane jeden kolíček, který si hráči budou předávat jako štafetu. Společně si řekněte říkadlo, na jehož konci uveďte barvu kapesníku, který budou skupiny sbírat. Říkadlo tedy končí např. slovy veverušku těš – zelená a hráči s kolíčkem vybíhají a loví různě barevné jahody. Jakmile se hráči podaří kolíčkem chytit kapesník, dopraví ho takto ke své skupině a předává kolíček dalšímu ve skupině. Hra končí, jakmile jsou vysbírány všechny kapesníky.
Šla veverka na jahody,
utíkala kolem vody.
Jahody se rozsypaly,
do studánky napadaly.
Běž, panenko, běž,
veverušku těš.
Mohlo by vás zajímat
![]() | ![]() | ![]() |
Zrakové vnímání | Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití | Grafomotorika |