Pokračování úspěšné konference přináší příspěvky, které se opět z různých stran zaměří na práci asistenta pedagoga ve škole. Věnovat se budeme například konkrétním projevům diagnózy, která se u žáků s SVP často vyskytuje. Tentokrát to budou různé „dys“. Řekneme si, jak zjistit, že mezi žáky dochází k šikaně, jak ji řešit a hlavně, jak jí předcházet. Opět nebude chybět ani kazuistický příspěvek. Všechna vystoupení zkušených odborníků jsou zaměřena na praxi a nabízí fungující řešení konkrétních problémových situací.

 

Zajímá vás téma prevence vyhoření nebo potřebujete fundovanou radu v situaci, kterou právě řešíte? Pak si jistě vyberete i z nabídky tematicky zaměřených workshopů, které se konají v odpolední části konference.

   

Akce je určena pro asistenty pedagoga – ty, kteří již na této pozici působí i pro ty, kteří se na tuto činnost připravují. Dále pro vedení škol, pedagogy a samozřejmě rodiče dětí s SVP a další zainteresovanou veřejnost.

 

  

Datum konání konference

2. 11. 2017

 

Cena

1 090 Kč – při zaslání objednávky do 10. 9. 2017
1 290 Kč – při zaslání objednávky od 10. 9. do 10. 10. 2017
1 490 Kč – při zaslání objednávky po 10. 10. 2017

 

  

Místo konání konference

Prostory Michnova paláce (Tyršův dům), Újezd 450/40, Praha 1

 

  

Registrace

http://www.pasparta.cz/e-shop/seminare-konference/zamotana-hlava-ii

 

  

Program odborné konference

9:00 – 9:05 – Zahájení

9:05 – 9:45 – Žáci s dylexií, nebo dalšími „dys“ – jak s nimi pracovat a jak je podpořit

(PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D., Katedra psychologie FF UK, DYS-centrum Praha, z.ú.)

Žáci s různými „dys“ (dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie) se umí naučit, ale potřebují příležitostně změnit podmínky studia. Přednáška ukáže, jak hledat jiné způsoby výuky společně se žáky, jak odhalit a využít jejich silné stránky, jak jim pomoci překonat obtíže se čtením a psaním, jimž čelí v každodenním životě. Mnohdy stačí drobné změny, ale jejich dopad na práci žáka i na jeho školní sebepojetí je ohromný. Právě zde je důležitá role asistenta pedagoga a velký prostor pro jeho působení.

9:45 – 10:30 – Šikana – jak jí předcházet, jak ji odhalit a co dál?

(Mgr. Lenka Bittmannová – speciální pedagožka, odborná pracovnice SPC při Národním ústavu pro autismus, z.ú).
Šikana je v každém školním kolektivu nepříjemným jevem, kterému je třeba předcházet a v případě vzniku jej účinně řešit. Příspěvek se bude věnovat právě šikaně u dětí s SVP – zaměřuje se na její prevenci, na specifika oproti intaktním dětem a také řešení vzniklé situace.

Přestávka

11:00 – 11:45 – Vždy jsou na to tři – konkrétní případ integrace dítěte s SVP z pohledu vedení školy a jeho rodiče

(PhDr. Jitka Kendíková – ředitelka ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského)

Integrace žáka s SVP má vždy tři účastníky – školu, žáka samotného a v neposlední řadě jeho rodinu. Tento příspěvek na praktickém příkladu ukáže, jak probíhala integrace takového žáka na víceletém gymnáziu. V příspěvku vystoupí nejen zástupce školy, ale také matka dítěte. Přednášející popíší cestu vedoucí k úspěšnému začlení žáka, zaměří se nejen na to, co funguje, ale upozorní i na úskalí, ke kterým může obecně dojít a ke kterým také v tomto případě došlo. Dozvíte se také, jak se vše podařilo zvládnout a jak to můžete zvládnout i vy.

11:45 – 12:30 – Základy strukturalizace a úprava učebních materiálů pro žáky s SVP

(Mgr. H. Zobačová – speciální pedagožka, poradkyně Střediska včasné intervence NAUTIS, z.ú.)

Přednášející uvede posluchače do základů strukturovaného učení a jeho užití v běžném provozu základních škol. Představí možnou úpravu studijních materiálů pro žáky s SVP, aby byla ulehčena práce žákům i učiteli. Příspěvek bude bohatě doplněn praktickými ukázkami z jednotlivých učebnic. Bude poukázáno na základní principy práce s učebním materiálem.

Přestávka na oběd

 

13:30 – 15:00 – Tři oddělené workshopy podle výběru účastníka

Workshop I. – Syndrom vyhoření u pracovníků ve školství aneb jak ve škole hořet a nevyhořet

(Mgr. Roman Pešek – KBT terapeut, vedoucí terapeutického střediska fungujícím při NAUTIS, z.ú.)

Stále aktuálnější téma – syndrom vyhoření – se nevyhýbá ani školám a jejich pracovníkům. Přednášející se věnuje rizikovým faktorům, které mohu vést k syndromu vyhoření ve školním prostředí. Tyto faktory se nachází v osobnosti člověka (např. perfekcionismus, narušené emoční potřeby v dětství, nedostatek asertivních dovedností), v pracovním prostředí (např. konflikty s kolegy, žáky a rodiči) a v mimopracovním prostředí (např. nedostatek přátel, zájmů a tělesné aktivity). Součástí workshopu je nácvik modelových situací, kdy si účastníci nacvičí např. asertivní dovednosti žádost o laskavost, odmítnutí a reakci na odmítnutí.

Workshop II. – Vaše starosti na moji hlavu – praktická poradna pro asistenty pedagoga, pedagogy i vedení školy

(PhDr. Jitka Kendíková – ředitelka ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského)

Podobu a obsah interaktivního workshopu Jitky Kendíkové můžete ovlivnit sami. Stačí pokládat dotazy - zcela podle svých potřeb a svého zájmu. Zkušená lektorka odpoví všem účastníkům workshopu na jejich dotazy týkající se práce se žáky s SVP, jejich začlenění do třídního kolektivu a fungování ve škole. Pomůže Vám řešit krizové situace, které během tohoto procesu nastávají, či mohou nastat.

Workshop III. – Jak sestavit funkční IVP – prakticky, krok za krokem

(Mgr. Kristina Konečná – speciální pedagožka se zkušeností ze ZŠ a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského, odborná pracovnice PPP)

Cílem workshopu je seznámit účastníky s nejdůležitějšími praktickými informacemi ohledně tvorby IVP, především z pohledu asistentů pedagoga. Na praktických ukázkách bude představen IVP ne jako nutná formalita, ale především jako užitečný pomocník při práci s žáky se SVP. Podrobněji se seznámíme s IVP pro žáka s LMP (úprava očekávaných výstupů vzdělání), žákyni s dyskalkulií (2. stupeň ZŠ) a žáka s obtížemi v chování.

 

Publikace nakladatelství Pasparta, semináře a další konference objednávejte na www.pasparta.cz.

 

Mohlo by Vás zajímat: