Chcete představit oblíbenou sadu pracovních sešitů KuliFerda, která je zaměřena na klíčové oblasti školní připravenosti? Chcete ukázat, jak s pracovními sešity dobře a efektivně pracovat? Rádi byste své předškoláky připravili na 1. třídu?

Podívejte se na záznam webináře: KuliFerda pro předškoláky aneb Jak na školní zralost s KuliFerdou 

Lektorka: Mgr. Jana Pechancová

Trvání (v minutách): 70 minut

Odkaz na záznam: ZDE.


Vybíráme z webináře:

 

Stáhněte si e-book (prezentaci) z webináře. Prezentace obsahuje:

  • Jak rozumět pojmům připravenost a zralost na školní docházku?
  • Kritéria školní zralosti
  • Desatero budoucího předškoláka
  • Představení SADY pracovních sešitů KuliFerda pro předškoláky
  • Ukázky pracovních listů spolu s metodickými doporučeními
  • Inspiraci pro práci s předškoláky
  • Co má KuliFerda navíc?

 

Jak rozumět pojmům připravenost a zralost na školní docházku?

Co je to školní připravenost?

Školní připravenost bychom mohli definovat jako aktuální stav rozvoje osobnosti dítěte ve všech důležitých oblastech, který je předpokladem pro bezproblémové zvládnutí školní práce, a to jak po stránce fyzické a duševní, tak zejména i po stránce sociální. 

Jaký by měl být stav dítěte před nástupem do školy?

Optimálně měl být stav dítěte před nástupem do základní školy, aby dítě výuku nejen by problémů zvládlo, ale také se na ni těšilo, přijímalo ji pozitivně. Důležité je, aby dítě bylo připraveno zvládat různé typy úloh a řešení vzniklých situací, na spolupráci a na přijetí role školáka. 

Co znamená nezralost a nepřipravenost?

O nepřipravenosti (nebo nezralosti) na školní docházku hovoříme tehdy, pokud je vývoj dítěte v některé z těchto oblastí zpomalen nebo zahájení docházky do školy dítě není schopno, a to především v důsledku:

  • rozdílného kulturního stavu rodiny a její sociální situace (např. u dětí z rodin cizinců, děti ze sociálně velmi slabých rodin atd.)
  • nezralosti v pravém slova smyslu (lze předpokládat, že u dítěte je proces zrání pouze zpomalen nebo dočasně zastaven, ale později se objeví) nezpůsobilosti, která není pouze dočasná (může jít o snížení intelektu či psychické postižení)

 

Co by rodiče budoucího prvňáčka měli vědět?

  • Důvěřujte mi. Potřebuji si věřit. S vaší pomocí první třídu zvládnu.
  • Těšte se se mnou do školy. Já se také budu těšit.
  • Mějte mě rádi takového, jaký jsem. Potřebuji vědět, že jsem v něčem výjimečný, a že když se mi něco nepodaří, stále mě máte rádi.
  • Buďte důslední a buďte mi příkladem. Potřebuji mít jasně stanovené hranice, jinak jsem zmatený a nejistý.
  • Najděte si na mě čas. Nebudu potom zlobit.
  • Buďte trpěliví. Když mi něco nepůjde, netrestejte mě, ještě potřebuji vaši pomoc.
  • Nepřetěžujte mě. Abych byl úspěšný, potřebuji čas na odpočinek a hru.
  • Chvalte mě a povzbuzujte. Budu se ještě více snažit.
  • Nepřeceňujte mě a ani mě nepodceňujte. Mohli byste mi totiž ublížit.
  • Zachovejte klid. I já se chci naučit řešit problémy.


Další rady a doporučení najdete v našem e-booku. Stahujte zdarma.