S jakými typy otázek se mohou žáci v testu setkat?

 

 1. UZAVŘENÉ OTÁZKY

V tomto případě vybírá žák svou odpověď z určité nabídky. Variant je několik:

 

a) Dichotomické uzavřené otázky - žák volí správné řešení ze dvou alternativ, nejčastěji ANO/NE.

 

b) Výběr odpovědi - Žáci volí správné řešení ze tří nebo více možností.

 

 

c) Přiřazovací - Žák má správně přiřadit údaje z jedné skupiny k údajům z druhé skupiny.

 

d) Uspořádací - Žák má správně seřadit údaje podle určitého pravidla.

 

2) OTEVŘENÉ ÚLOHY

Odpověď na otevřenou úlohu musí žák vymyslet sám, tedy podle zadání ji najít nebo vytvořit.

 

 

A jakých největších chyb se studenti dopouštějí pří vyplňování testů? Přečtěte si na další stránce!

 

 

 

 

Lahůdky z e-shopu:

Přijímací zkoušky - Český jazyk a literaturaDotazník studijně profesní orientaceLíný učitel: Jak učit dobře a efektivně

Je běžné, že při testech dělají studenti chyby. Zajímavé je, že mnoho z nich je naprosto banálního charakteru. I takovéto chybky však mohou ve finále pořádně zamíchat s výsledky testu, u přijímacích zkoušek dokonce zásadně ovlivnit studentovy šance na přijetí. Na co si tedy jako student dát pozor?

 

1. Vždy si pečlivě přečtěte úkol/otázku.

❍ Většina chyb totiž pramení z nepozornosti. V otázce je např. Ve které variantě NENÍ pravopisná chyba, ale vy čtete Ve které variantě JE pravopisná chyba. To vás může zmást.


2. Pročtěte si všechny nabízené odpovědi.

❍ I když se vám zdá, že např. odpověď a) je správná, projděte si raději i zbývající možnosti. Třeba zjistíte, že jste se mýlili.

 

3. U otázek, kde se rozhodujete ANO/NE, vždy pečlivě zvažte, zda s tvrzením souhlasíte.

❍ Můžete svou odpověď opravit zabarvením pole a zakřížkováním jiné varianty. Opravy je ale dobré pečlivě promyslet, jednou zabarvené pole již nelze označit jako správnou odpověď!

 

4. Pečlivě si zkontrolujte, zda jste vyřešili všechny úlohy.

❍ Může se stát, že při řešení nepostupujete od prvního úkolu do posledního, ale úkoly přeskakujete. V tom případě je opravdu důležité zkontrolovat, že vám žádná odpověď nechybí.


5. Pokud si s úkolem nevíte rady, přejděte k dalšímu.

❍ Když opravdu nevíte, co si s úkolem počít, nechte si ho na později a vyřešte zatím ty, co umíte, abyste zbytečně neplýtvali časem.

 
6. Hlídejte si čas.

❍ Kontrolujte si, kolik času zbývá do odevzdání testu. Určitě by vám měl zbýt čas na kontrolu odpovědí.

 

7. Nevzdávejte se.

❍ Pokud se u uzavřených otázek setkáte s úkolem, s nímž si nevíte rady a začínáte panikařit, neházejte flintu do žita. Zkuste postupně vylučovat možnosti, které vžádném případě nepřipadají vúvahu. Nakonec se tak můžete dobrat správné odpovědi.

 

8. Nerozptylujte se okolím.

❍ Soustřeďte se pouze na řešení testu. Nevšímejte si, co dělá ten před vámi, u zkoušek jste sami za sebe a chcete dosáhnout toho nejlepšího výsledku.

 

9. Vezměte si s sebou pro jistotu víc propisovacích tužek.

 


… a hlavně klid, pohodu a veselou mysl :-)

 

Připravit se kvalitně na přijímací zkoušky z češtiny a literatury Vám pomůže naše publikace Přijímací zkoušky - Český jazyk a literatura, z níž jsme také vycházeli při psaní článku.

Chcete více než výmluvnou ukázku, jak se nemá postupovat u zkoušky? Tak si vzpomeňte, jak dělal zkoušku Mr. Bean ve své legendární scénce! Připomenout si ji můžete zde.

 

 

 

Kam dál? Přečtěte si také:

 Jak vyjednávat s rodiči problémových žáků?

 

 Jak učit cizí jazyk žáky se specifickými poruchami učení a chování? 

Tři špetky evoluce aneb Co potřebujeme k tomu, abychom byli v práci šťastní? 

 Šikana učitele ze strany zaměstnavatele: jak se bránit?

  Líný učitel: Zaměření na praxi

Na další články se podívejte do našeho Magazínu!

 

 

 

Inspirace pro Váš nákup:

 Přijímací zkoušky - Český jazyk a literaturaPedagogický diář 2018/19Nápravná cvičení pro 2. stupeň ZŠ