LÍNÝ UČITEL RSS Feed
28 Sep
0
972
WEBINÁŘ ZDARMA: Jak se stát Líným učitelem?Datum: úterý 17. 10. 2023 od 17 hodinLektor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.REGISTRACEObsah webináře:ÚvodFilozofie Líného učitele – klima jako cílVýukové metody – p..
26 Sep
0
483
Jaké jsou cíle moderního vzdělávání? Pro Líného učitele jsou zjevné. Připravit žáky na jejich studijní i profesní budoucnost, na život. Inspirujte se ukázkou z publikace Líný učitel: Cesta pedagogické..
21 Jun
0
845
Dovednost sebehodnocení je jistě důležitější než pasivní přijímání známek od učitele. Objektivně a věcně hodnotit vlastní práci je něco, co si člověk nese sebou stále. Ze školy až do časů, kdy v jeho ..
15 Jun
0
812
Obrňme se proti strachu a obavám, které snad může tento druh hodnocení vyvolat. Poslední, ale rozhodně ne nejméně důležitý prvek v hodnoticí činnosti ve třídě je hodnocení výuky žákem. Není proč v tét..
22 Jan
0
1490
WEBINÁŘ ZDARMA: Ochutnávka z Líného učiteleDatum: pondělí 13. 02. 2023, od 17 hodin do 18,20 hodinLektor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.REGISTRACE Obsah webináře:Webinář je ochutnávkou z filozofie Línéh..
13 Dec
0
1588
Nabízím několik způsobů, jak se ptát na svou výuku. Začínat bychom měli od první třídy, ale u malých žáčků je to vždy spojeno s jejich emocemi. Můžeme realizovat hry, při nichž budou své názory na ško..
07 Nov
0
1215
Článek z Publikace Líný učitel: jak učit dobře a efektivně od Roberta Čapka se tentokrát věnuje skutečně užitečnému tématu: jak by podle něj měl vypadat výkon pedagoga v praxi! Staňte se skvělým učite..
17 Oct
0
1397
Vyučování jako situace win-win V teorii her je popsána situace win‑win. Je to způsob řešení problémové situace, ze kterého profitují všichni účastníci. Další strategie jsou win‑lose (vítězství jednoho..
10 Oct
0
1561
Každý učitel dobře ví, že všechny děti nemají ke stejným činnostem stejné předpoklady. Pedagog by měl podporovat a vyžadovat takový rozvoj vědomostí, dovedností a postojů, který je pro každé jedno dít..
05 Oct
0
1194
Už Komenský psal: „Škola bez kázně, mlýn bez vody. Avšak z toho nejde, aby škola bití a křiku plna býti musila. Proto bez vášně, hněvu a nenávisti, povlovně a rozšafně konati se má, aby sám ten, kdo t..
28 Sep
0
1532
Vzájemné hodnocení žáků má obrovský význam pro učení. Žák, který se učí hodnotit druhé, se zároveň učí vyhýbat se jejich chybám a inspirovat se tím dobrým. Prohlubují se dovednosti komunikační, schopn..
16 Jun
0
1481
Ukázka z publikace Líný učitel od Roberta Čapka se věnuje systému "odměňování" žáků známkami. Dostávají žáci vždy známku za skutečně stejný výkon? Inspirujte se článkem a staňte se lepším učitelem s m..