Menu
Nákupní košík

LÍNÝ UČITEL RSS Feed

SuperAdministrátor 08 Dec 0 15
Obrňme se proti strachu a obavám, které snad může tento druh hodnocení vyvolat. Poslední, ale rozhodně ne nejméně důležitý prvek v hodnoticí činnosti ve třídě je hodnocení výuky žákem. Není proč v tét..
SuperAdministrátor 07 Nov 0 223
Článek z Publikace Líný učitel: jak učit dobře a efektivně od Roberta Čapka se tentokrát věnuje skutečně užitečnému tématu: jak by podle něj měl vypadat výkon pedagoga v praxi! Staňte se skvělým učite..
SuperAdministrátor 17 Oct 0 366
Vyučování jako situace win-win V teorii her je popsána situace win‑win. Je to způsob řešení problémové situace, ze kterého profitují všichni účastníci. Další strategie jsou win‑lose (vítězství jednoho..
SuperAdministrátor 10 Oct 0 442
Každý učitel dobře ví, že všechny děti nemají ke stejným činnostem stejné předpoklady. Pedagog by měl podporovat a vyžadovat takový rozvoj vědomostí, dovedností a postojů, který je pro každé jedno dít..
SuperAdministrátor 05 Oct 0 322
Už Komenský psal: „Škola bez kázně, mlýn bez vody. Avšak z toho nejde, aby škola bití a křiku plna býti musila. Proto bez vášně, hněvu a nenávisti, povlovně a rozšafně konati se má, aby sám ten, kdo t..
SuperAdministrátor 28 Sep 0 444
Vzájemné hodnocení žáků má obrovský význam pro učení. Žák, který se učí hodnotit druhé, se zároveň učí vyhýbat se jejich chybám a inspirovat se tím dobrým. Prohlubují se dovednosti komunikační, schopn..
SuperAdministrátor 21 Sep 0 584
Dovednost sebehodnocení je jistě důležitější než pasivní přijímání známek od učitele. Objektivně a věcně hodnotit vlastní práci je něco, co si člověk nese sebou stále. Ze školy až do časů, kdy v jeho ..
SuperAdministrátor 16 Jun 0 620
Ukázka z publikace Líný učitel od Roberta Čapka se věnuje systému "odměňování" žáků známkami. Dostávají žáci vždy známku za skutečně stejný výkon? Inspirujte se článkem a staňte se lepším učitelem s m..
SuperAdministrátor 05 Jun 0 928
WEBINÁŘ ZDARMA: Kroky k moderní a efektivní výuce - Líný učitel Podtitul: Výběr toho nejdůležitějšího a nejpraktičtějšího z celé vzdělávací strategie Líného učiteleDatum: čtvrtek 16. 6. 2022 od 17 hod..
SuperAdministrátor 07 Mar 0 1171
Učitel ovlivňuje klima tím, jak kázeňsky vede třídu. Dobré vyučování má preventivní účinky na nespolupracující a neukázněné chování, na agresivitu i špatné vztahy ve třídě. Proč žáci zlobí? Zejména ze..
SuperAdministrátor 07 Feb 0 1156
Pracovat ve škole by měli hlavně žáci.Tímto pravidlem není myšleno nějaké pracovní nevolnictví. Je to aplikace činnostního pojetí výuky, tedy myšlenky, že žáci si nejlépe osvojí poznatky, které sami z..
SuperAdministrátor 19 Jan 0 1148
Jaké jsou cíle moderního vzdělávání? Pro Líného učitele jsou zjevné. Připravit žáky na jejich studijní i profesní budoucnost, na život. Můžeme si výmysly školních byrokratů (například státní přijímačk..
Zobrazuji 1 až 12 z 22 (celkem stran 2)