Menu
Nákupní košík

Asistent pedagoga v mateřské škole

Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
BESTSELLER WEBINÁŘ
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
Asistent pedagoga v mateřské škole
WEBINÁR
359 Kč
Cena bez DPH: 326 Kč
Webinár

Publikace Asistent pedagoga v mateřské škole přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.

 

"Nárůst počtu asistentů pedagoga je velmi potěšující, je zcela jistě dobře, že stát tímto způsobem zvyšuje podporu škol ve vzdělávání dětí s různými druhy postižení nebo znevýhodnění.

V praxi vidíme, že jen přítomnost asistenta pedagoga nestačí. Pro skutečně efektivní práci asistentů pedagoga je nutné vytvořit mezi pedagogy společné povědomí o základní roli asistentů a vyřešit nejasnosti, na které školy a učitelé při práci s asistenty pedagoga v praxi narážejí.

Mateřská škola má svá specifika, jakými jsou například věková skupina vzdělávaných dětí dva až šest, případně sedm let, skupiny ve třídách jsou zpravidla heterogenní, mateřská škola je často první institucí zapojující rodinu do systému vzdělávání. Ve třídách během dne pracují nejčastěji dvě učitelky, asistent je tedy třetí osobou v tomto minitýmu. Učitelka mateřské školy je často první osobou, která rodině sděluje informaci o možných speciálních potřebách dítěte.

V proměňujícím se systému přináší změna otázky, na které je třeba hledat odpovědi, a je dobré předem připravovat možná řešení vycházející z praxe. Vznik pracovní pozice asistenta pedagoga (případně školního asistenta) vytváří nové podněty směrem k teorii předškolního vzdělávání, ale především v rovině praxe
a klimatu školy.

Budeme rádi, pokud i Vám alespoň dílčím způsobem pomůžeme při orientaci v profesi asistenta pedagoga a při řešení problémů nebo nejasností, které se ohledně uplatnění asistentů pedagoga v praxi mateřských škol objevují."

Autoři

Parametry
Editoři/Autoři PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D, Mgr. Petra Martinovská
Formát A5
Počet stran 128

Napsat recenzi

Poznámka: Nepoužívejte HTML tagy!
Špatný Dobrý