LÍNÝ UČITEL RSS Feed
15 May
0
248
Jak podpořit dítě, když se nedostane na vysněnou školu Dostat se na vysněnou školu může být pro mnoho dětí vrcholem
jejich dosavadního akademického úsilí. Když se to nepodaří, může to být pro ně
ve..
17 Jan
0
911
Až příliš často slýchám, že cílem učitele je žáka připravit na státní přijímačky nebo státní maturitu. Někteří učitelé to dokonce, bůhvíproč, považují za důvod, proč učí nekvalitně a zastarale. Přináš..
28 Sep
0
1708
WEBINÁŘ ZDARMA: Jak se stát Líným učitelem?Datum: úterý 17. 10. 2023 od 17 hodinLektor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.REGISTRACEObsah webináře:ÚvodFilozofie Líného učitele – klima jako cílVýukové metody – p..
26 Sep
0
1227
Jaké jsou cíle moderního vzdělávání? Pro Líného učitele jsou zjevné. Připravit žáky na jejich studijní i profesní budoucnost, na život. Inspirujte se ukázkou z publikace Líný učitel: Cesta pedagogické..
21 Jun
0
1567
Dovednost sebehodnocení je jistě důležitější než pasivní přijímání známek od učitele. Objektivně a věcně hodnotit vlastní práci je něco, co si člověk nese sebou stále. Ze školy až do časů, kdy v jeho ..
15 Jun
0
1464
Obrňme se proti strachu a obavám, které snad může tento druh hodnocení vyvolat. Poslední, ale rozhodně ne nejméně důležitý prvek v hodnoticí činnosti ve třídě je hodnocení výuky žákem. Není proč v tét..
22 Jan
0
2142
WEBINÁŘ ZDARMA: Ochutnávka z Líného učiteleDatum: pondělí 13. 02. 2023, od 17 hodin do 18,20 hodinLektor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.REGISTRACE Obsah webináře:Webinář je ochutnávkou z filozofie Línéh..
13 Dec
0
2665
Nabízím několik způsobů, jak se ptát na svou výuku. Začínat bychom měli od první třídy, ale u malých žáčků je to vždy spojeno s jejich emocemi. Můžeme realizovat hry, při nichž budou své názory na ško..
07 Nov
0
1840
Článek z Publikace Líný učitel: jak učit dobře a efektivně od Roberta Čapka se tentokrát věnuje skutečně užitečnému tématu: jak by podle něj měl vypadat výkon pedagoga v praxi! Staňte se skvělým učite..
17 Oct
0
2006
Vyučování jako situace win-win V teorii her je popsána situace win‑win. Je to způsob řešení problémové situace, ze kterého profitují všichni účastníci. Další strategie jsou win‑lose (vítězství jednoho..
10 Oct
0
2302
Každý učitel dobře ví, že všechny děti nemají ke stejným činnostem stejné předpoklady. Pedagog by měl podporovat a vyžadovat takový rozvoj vědomostí, dovedností a postojů, který je pro každé jedno dít..
05 Oct
0
1805
Už Komenský psal: „Škola bez kázně, mlýn bez vody. Avšak z toho nejde, aby škola bití a křiku plna býti musila. Proto bez vášně, hněvu a nenávisti, povlovně a rozšafně konati se má, aby sám ten, kdo t..